استارت آپی که می خواهد با فقر مبارزه کند

بازاری از قشر کم درآمد؛

امروز یک میلیون دریافت کننده کوپن غذا در امریکا از نرم افزار پروپل (Propel) استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چهارسال پیش، جیمی چن، یک شغل پردرآمد با عنوان مدیری در بخش فیس بوک را ترک کرد تا پروپل را راه اندازی کند. چیزی که او «شرکت نرم افزاری ضد فقر» می نامد. نیویورک تایمز گزارشی درباره این استارت آپ منتشر کرده است.

طبق این گزارش، سال 2016، این استارت آپ در بروکلین، نرم افزاری را منتشر کرد که در آن دریافت کنندگان کوپن غذا (کوپنی که دولت برای افراد کم درآمد منتشر می کند) می توانند به راحتی حساب هایشان را چک کنند و دیگر نیازی به تماس با شماره 800 یا نگه داشتن رسیدهای کاغذی نداشته باشند.

امروز یک میلیون دریافت کننده کوپن غذا در امریکا از نرم افزار پروپل (Propel) استفاده می کنند. این استارت آپ ویژگی هایی مانند ارتباط با کوپن های غذا، دستورغذاهای سالم، ابزار بودجه بندی و فرصت های شغلی را به کاربران نشان می دهد.

کاربران از پروپل استقبال می کنند. بریانا لابل 25 ساله که دو پسر کوچک دارد می گوید از برنامه پروپل برای ایجاد لیست خرید، خرید مواد غذایی و بودجه اش استفاده می کند و آن را مفید می داند. البته چند وقت پیش این استارت آپ دچار مشکل شد و کاربرانش هم برنامه ریزی های خود را از دست دادند.

در ماه فوریه، هنگامی که خانم لابل سعی داشت کوپن غذای خود را بررسی کند، پیامی دریافت کرد که دسترسی به اطلاعاتش را مسدود کرده بود. به گفته او، این وقفه یک ماه به درازا کشید و طی این مدت او صرفه جویی در وقت و مصرف غذایش را از دست داد.

موفقیت اولیه پروپل نشان می دهد که فرصت برای نوآوری در بازار کم درآمد هم وجود دارد. مهم نیست که در این مسیر رقبای دیگری هم وجود داشته باشد، در این بازارها هم می توان کار کرد.

پروپل یک شرکت نوپاست که تنها 11 کارمند دارد که دو نفر از آنها هم در گذشته دریافت کننده کوپن غذا بوده اند. اما چن، رییس شرکت یکی از آنها نبوده است. خانواده چن، زمانی که او 4 ساله بوده از چین مهاجرت کرده اند و او تحصیلاتش را در دانشگاه استنفورد به پایان رساند.

پروپل همچنین 5.2 میلیون دلار از سرمایه گذارهایی مانند اندرسون هورویتز، شرکت سرمایه گذاری در دره سیلیکون و شبکه امیدیار که روی اهداف اجتماعی متمرکز شده، دریافت کرده است.

برنامه کمک به تغذیه مکمل که در کوپن غذا مشهور است، به حدود 40 میلیون امریکایی با درآمد کم که شامل یکی از هر چهارکودک می شود، کمک می کند. افراد زیادی در امریکا از کوپن های غذا استفاده می کنند. جمعی که می تواند هدف خوبی برای استارت آپ ها باشد.

 

منبع: اتاق بازرگانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5