علی بابا در سه ماه ۱۰ میلیارد دلار سود کرد

فروشگاه اینترنتی علی بابا در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی با تقریبا ۱۰ میلیارد دلار سود، نظر همگان را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سود علی بابا، غول فروشگاه اینترنتی چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی بیشتر از حد انتظار رفت و با ۶۱ درصد افرایش به ۶۱.۹ میلیارد یوآن معادل ۹.۷ میلیارد دلار رسید.

همچنین «دانیل ژانگ» مدیر عامل علی بابا گفت: گروه علی بابا یک دوره سه ماه عالی و سال مالی فوق العاده ای را پشت سر گذاشت که علت آن به تقویت رشد در تجارت بازرگانی هسته ای و سرمایه گذاری های ما که طی چند سال اخیر با هدف رشد بلندمدت انجام گرفته، حاصل شد.

وی اظهار داشت که امروز تجارت ما قوی تر از هر زمان دیگری است که علت آن به تمرکز علی بابا بر روی ارائه یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد برای مشتریان است. در سه ماه نخست سال، فروش علی بابا معمولا کمتر است. علی بابا انتظار دارد که رشد درآمد آن برای سال مالی ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶۰ درصد باشد. غول فروشگاه اینترنتی چین تنوع بخشیدن به فعالیت های خود را شروع کرده تا رقابت با رقبای خود مانند Tencent را در فضای پرداخت ها و خُرده فروشی افزایش دهد.

مدیر عامل علی بابا گفت: با تداوم استراتژی خُرده فروشی جدید خود، پلت فرم تجارت الکترونیکی ما در حال توسط و تبدیل شدن به یک زیرساخت خُرده فروشی پیشگام در چین است.  وی اظهار داشت که در سال گذشته میلادی توسعه فناوری، خدمات محلی، سرگرمی دیجیتال، لجستیک و محاسبه در فضای ابر در علی بابا ۲ برابر شد و بنابراین در وضعیت تصاحب رشد مصرف در چین و دیگر بازراهای نوظهور قرار داریم.

همچنین شرکت علی بابا مغازهای فیزیکی بیشتری به منظور اتصال آنها به اینترنت با هدف ایجاد اکوسیستم های اطلاعاتی بزرگ تجارت الکترونیکی خریداری کرده است. بر پایه این گزارش، سوپرمارکت جدید Hema علی بابا به مصرف کنندگان اجازه خرید به صورت آنلاین و آفلاین را می دهد و در سال گذشته میلادی ۱۷ مغازه جدید به آن اضافه شد و در حال حاضر ۴۶ مغازه در ۱۳ شهر چین دارد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  72