صرافی های ارز رمزنگار در حال عزیمت از آسیا

شماری از صرافی های صاحب نام در آسیا با شدت گرفتن قوانین مرتبط با ارزهای رمزنگار این منطقه در حال خروج از آسیا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  جذابیت آسیا برای صرافی های ارز رمزگار به دلیل نامشخص بودن قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال و سفت و سخت شدن آن روبه افول است و اکنون صرافی های بزرگ ارز رمزنگار آسیایی در حال عزیمت از این منطقه هستند.

در همین حال حداقل سه صرافی بزرگ و صاحب نام آسیایی اعلام کرده اند که در حال خروج از آسیا هستند. صرافی «کراکن» که مقرر اصلی آن در سانفرانسیسکو است در ماه آوریل اعلام کرد که ارائه خدمات ارز رمزنگار به شهروندان ژاپنی را از اواسط ماه ژوئن متوقف خواهد کرد و مشتریان ژاپنی هم باید سپرده های خود را تا پایان ژوئن از این صرافی برداشت کنند.

همچنین اخبار بازار ارزهای رمزنگار هم در هنگ کنگ تکان دهنده گزارش می شود. Binance بزرگترین صرافی ارز دیجیتال به لحاظ ارزش تجارت در حال خروج از هنگ کنگ است؛ ضمن اینکه رگولاتور مالی هنگ کنگ نسبت به انجام عملیات های داد و ستد ارز رمزنگار بدون صدور مجوز هشدار داده است. صرافی Bitfinex هم که در حوزه ارز رمزنگار در هنگ کنگ فعالیت دارد به دنبال خروج از این کشور و رفتن به سوئیس است.

از طرفی هم قوانین سختگیرانه مرتبط با ارزهای رمزنگار در چین، شرایط سختی را برای علاقمندان در این حوزه ایجاد کرده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود ۹ هزار دلار است و در مقایسه با بالاترین قیمت خود که در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی با رقم تقریبا ۲۰ هزار دلار ثبت شده بود به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =