اتحاد چند میلیاردی نستله با استارباکس

شرکت‌های نستله و استارباکس برای تحکیم امپراطوری‌های قهوه، با مهم متحد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نستله به استارباکس 7.15 میلیارد دلار برای حق فروش محصولات قهوه استارباکس در کانال‌های خدمات و خرده فروشی خود پرداخت خواهد کرد. نستله از برند استارباکس در سیستم‌های نسپرسو و دولچه گوستو در سال آینده استفاده خواهد کرد.

این قرارداد نخستین همکاری نستله با یک رقیب بزرگ در فروش قهوه است. نستله انتظار دارد این قرارداد تاثیر مثبتی در درآمدها و اهداف رشد این شرکت از سال 2019 داشته باشد. این کسب و کار فروش سالانه دو میلیارد دلار دارد. استارباکس اعلام کرده از درآمد حاصله برای تسریع بازخرید سهام استفاده خواهد کرد.

این اتحاد منعکس کننده تلاش‌های نستله برای جذب مشتریان آمریکایی است. استارباکس اعلام کرده نستله حق فروش محصولات قهوه بسته‌ بندی شده تحت برندهای "بست کافی سیاتل"، "استارباکس VIA" و "تورفازیونه ایتالیا" را دریافت خواهد کرد. این قرارداد همچنین شامل برند چای "تی وانا" می‌شود با این حال شامل محصولات فوری و فروش در داخل کافی شاپ‌های استارباکس نمی‌شود.

مارک اشنایدر، مدیرعامل نستله در بیانیه ای اظهار کرد: با استارباکس، نسکافه و نسپرسو ما سه برند نمادین در دنیای قهوه را گرد هم می‌آوریم. این قرارداد بزرگترین قرارداد نستله از زمانی است که اشنایدر مدیریت این شرکت را بدست گرفت.

حدود 500 کارمند استارباکس به نستله ملحق می‌شوند. این قرارداد باید مورد تایید رگولاتوری قرار گیرد و انتظار می‌رود تا پایان امسال نهایی شود.

طبق اعلام یورومونیتور، در حالی که استارباکس در بازار قهوه 13.8 میلیارد دلاری آمریکا شماره یک است، نسکافه و نسپرسو در سطح جهانی برتری دارند. اسکات ماو، مدیرمالی استارباکس در کنفرانس مطبوعاتی در ژانویه اظهار کرده بود: استارباکس در حال بررسی یکپارچه کردن هر یک از کسب و کارهای خود و تمرکز به کسب و کارهایی است که بیشترین فروش و سود را به همراه دارند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  70  =  80