اعطای گواهینامه خدمات عملیاتی افتا در حوزه پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت به شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی بانک ملت از شرکت‌های زیرمجموعه مجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت، به‌عنوان نخستین شرکت خصوصی ایران موفق به اخذ گواهینامه خدمات عملیاتی افتا در حوزه پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت (SOC) از سازمان فناوری اطلاعات شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به‌عنوان مجری پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت ملت، پس از طی فرآیند بررسی تخصصی و بازدید و مصاحبه حضوری صورت گرفته از سوی نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، موفق به اخذ گواهینامه مزبور شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرکز عملیات امنیت (SOC)، واحدی متمرکز برای رسیدگی به حوادث و وقایع امنیتی است که هدف از آن، تشخیص و واکنش بهنگام و مناسب در برابر حوادث و رخدادهای امنیتی بوده و با پیاده‌سازی آن، سازمان قادر خواهد بود از طریق پایش و رصد فوری و متمرکز وضعیت امنیتی تجهیزات و سامانه‌های مختلف، نسبت به شناسایی به‌موقع آسیب‌پذیری‌ها و رخدادهای امنیتی و پاسخ‌دهی مناسب به آن‌ها اقدام کند.

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در ابتدا به‌عنوان بخش تخصصی زیرساخت‌های شبکه و مراکز داده، فعالیت خود را در بدنه بانک ملت آغاز کرد. پس از یک دهه فعالیت مستمر در این حوزه، در سال ۱۳۹۰ به‌منظور ارتقاء فعالیت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و افزایش کیفیت خدمات در بستر تکنولوژی، مدیران ارشد بانک تصمیم به جداسازی این بخش از بدنه بانک کردند. این شرکت در مهرماه ۱۳۹۰، با سرمایه صد میلیارد ریال منقسم به ده میلیون سهم ده هزارریالی ثبت و تأسیس شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  33  =