كلاهبردار ميلياردى “شما برنده شده‌ايد” در دستان پليس گرفتار شد

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى خبر داد:

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى از شناسايى و دستگيرى عامل كلاهبردارى ميلياردى توسط پليس فتا استان خراسان رضوى خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سردار قادر كريمى با بیان این‌که طى مراجعه چندين تن از شكات به همراه مرجوعه قضايى با عنوان برداشت غير مجاز از حساب شاكيان، رسيدگى به پرونده اين افراد در دستور كار پليس فتا قرار گرفت، اظهار کرد: در تمامى پرونده‌هاى متشكله در پليس فتا رد پايى از اغواى شهروندان با شگرد "شما برنده شده‌ايد" وجود داشت و در يكى از سنگين‌ترين پرونده‌هايى كه نوروز امسال در پليس فتا شكل گرفت شاكى آن بازنشسته يكى از ادارات بود كه ماحصل زندگى خود به علاوه پول چند تن از خويشاوندانش جمعا به مبلغ 180ميليون تومان را از دست داده بود.

اين مقام عالی انتظامي افزود: شاكى موصوف مانند ديگر شكات از طريق ارتباط تلفنى كه فرد كلاهبردار به عنوان مجرى راديو جوان با وى برقرار مى‌نمايد، فريب خورده و تصوير مى‌كند در برنامه زنده‌اى كه در حال پخش از راديو بوده، به عنوان مشترى خوش حساب برنده شده است. در ادامه مجرى برنامه براي جلب اعتماد شاكي از وى مى‌خواهد به صورت زنده پيام تلفنى را به شنوندگان راديو جوان بدهد و سپس براى دريافت جايزه؛ از شاكي مي‌خواهد خود را به همراه دو عدد كارت بانكى به اولين خودپرداز رسانده و جايزه‌اش را دريافت نمايد و با همين وعده شاكى را به نزد دستگاه خود‌پرداز كشانده و شاكي پشت دستگاه خودپرداز با هدايت فرد كلاهبردار تمامى مراحلى را كه به وى مى‌گويد انجام داده و متاسفانه كل موجودى حسابش را از دست مى‌دهد.

سردار قادر كريمى ادامه داد: البته اين سرنوشت بسيارى از كسانى بود كه نه تنها در استان خراسان رضوى بلكه در تمام كشور فريب اين شگرد را خورده و پاى دستگاه خودپرداز رفته و پس از كلاهبردارى صورت گرفته به عنوان شاكى به پليس فتا استان و شهرستان خود مراجعه نموده بودند.

وى گفت: با توجه به اظهارات شاكيان و انجام تحقيقات و اقدامات فنى توسط كارشناسان پليس فتا با وجودى كه متهم سعى بر پنهان ماندن رد پاى خود را داشته ليكن با تلاش تيم عمليات ويژه پليس فتا در اين پرونده يك زن و دو مرد شناسايى و دستگير شدند.

سردار كريمى افزود: دو تن از متهمين دستگير شده (يك مرد و يك زن) بخشى از پازل گمشده اين سرقت حساب شده بودند كه توسط متهم اصلى فريب خورده و در نقشه شومش گرفتار شده بودند. متهم اول زنى بود كه در منزل پدر متهم اصلي كارگرى مى‌كرده و براى دريافت وام به توصيه متهم رديف اول تعدادى حساب در بانك‌هاى متفاوت باز كرده و كليه مدارك از جمله شماره حساب، ‌كارت عابر و رمز كارت عابربانك را به متهم اصلى داده است و متهم اصلى نيز براى پول‌شويى و كلاهبردارى‌هاى رايانه‌اى از حساب وى استفاده نموده است.

وى ادامه داد: متهم رديف بعدى هم كه از حساب وى براى برداشت غير مجاز و رد گم كنى سوء استفاده شده بود هم به همين ترتيب فريب كلاهبردار را خورده و ناخواسته در جرم وى شريك شده بود.

سردار كريمى افزود: اما متهم اصلى كه مردى 36 ساله بود به جرم سنگينى در حبس بسر مى‌برد پس از هماهنگى لازم به مكان پليس فتا منتقل شد و با اذعان به جرم خود به برقرارى تلفن و تقليد صداى مجرى راديو جوان از داخل زندان اعتراف كرد و سه متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايى به دادسرا اعزام شدند.

سردار كريمى تصريح كرد: اين پرونده تا اطلاع ثانوى باز بوده و پس از تحقيقات كافى پيرامون اين كلاهبردارى، تعداد شكات و ميزان دقيق كلاهبردارى اطلاع‌رسانى خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8