اپراتورها در سه ماه آینده باید پایداری شبکه خود را افزایش دهند

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری؛

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: میزان پایداری شبکه اپراتورهای تلفن همراه پس از قطعی ناگهانی برق پایین‌تر از حد استاندارد است و اپراتورها موظف هستند طی سه ماه آینده این مشکل را رفع کنند.ش

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایت‌های شبکه اپراتورهای تلفن همراه افزود: این سایت ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باطری‌های پشتیبان و سیستم تغذیه پایین‌تر از استاندارد قابل قبول هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها باعث عدم پایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکین می‌شود.
حقی افزود: بررسی رگولاتوری نشان می‌دهد درصدی از سایت ها حتی توانایی تامین برق تا ۲ ساعت را نداشته‌اند، درصورتیکه براساس استاندارد پس از قطعی برق باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها تاکید کرد: براساس نتایج بررسی ها، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایت ها را ارتقا دهند و رگولاتوری نیز پس از پایان مهلت سه ماهه مجدداً سایت اپراتورها را به صورت میدانی ارزیابی می‌کند.
وی در پایان گفت: همچنین به منظور ارزیابی دقیق‌تر پایداری شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهای عملیاتی منطقه‌ای و استانی از سوی رگولاتوری انجام می شود و نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی اپراتورها مورد توجه قرار می گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =