سیستم پرداخت های داخلی مکزیک هک شد

بانک مرکزی مکزیک اعلام کرد که سیستم های پرداخت این کشور هک شدند و به دنبال احداث واحد امنیت سایبر است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی مکزیک اعلام کرد که به دنبال هک شدن سیستم پرداخت های داخلی این کشور در چند روز پیش، بانک های مکزیکی تحت متاثر از این حمله سایبری شدند و اکنون بانک مرکزی به دنبال ایجاد واحد امنیت سایبر است.

بانک مرکزی مکزیک در اطلاعیه ای اعلام کرد که این واحد جدید به طراحی و انتشار دستور العمل ها در ارتباط با امنیت اطلاعات برای بانک های این کشور که توسط بانک مرکزی نظارت می شوند، می پردازد.

همچنین «دیاز د لئون» رییس کل بانک مرکزی مکزیک گفت: چنین حمله ای به اتصالات سیستم پرداخت این کشور بی سابقه است و امیداور است که اقدامات انجام گرفته شده مانع از تکرار چنین اتفاقاتی در آینده شود.

به گفته رییس بانک مرکزی مکزیک، حمله به بانک های مکزیکی شبیه به یکی از بزرگترین حملات سایبری در جهان که در سال ۲۰۱۶میلادی با سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش انجام گرفت، است.

«لئون» گفت:بانک های مکزیکی احتمالا در اقدامات امنیتی به اندازه کافی سرمایه گذاری نکرده اند و مجرمین به دنبال آسیب پذیری هستند و زمانیکه آسیب پذیری را در یک سیستم بانکی مشاهده می کنند، اقدام به هک آن می کنند. 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  64