بزرگترین بانک آلمان در حال منزوی شدن است

دویچه بانک اعلام کرد که حضور خود را بازارهای آمریکا کاهش می دهد؛ ضمن اینکه پیش از این هم شروع به کاهش فعالیت های اقتصادی خود در اروپای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، منابع آگاه اعلام کردند که دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان به دلیل کاهش معاملات جهانی خود در بازارهای بورس حضور خود را در آمریکا به طرز معناداری کمرنگ خواهد کرد.

دویچه به دنبال کاهش حضور خود در بازار آمریکا است؛ ضمن اینکه شروع به کم کردن فعالیت های خود در اروپای مرکزی، خاورمیانه و آفریقا کرده است. همچنین در راستای کاهش هزینه های این بانک، مدیران دویچه تقریبا ۱۰ درصد از کارمندان خود را تعدیل می کنند و ممکن است که این رویکرد در سال آینده میلادی هم دنبال شود.

به دنبال انتشار گزارش عمکرد سه ماه این بانک، دویچه اعلام کرد که در باقیمانده سال جاری میلادی نیروی کار خود را کاهش خواهد داد و تقریبا فعالیت های خود را در بخش سرمایه گذاری و شرکت ها تقلیل می دهد. سود خالص سه ماه نخست اول دویچه بانک ۱۲۰ میلیون یورو اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به دنبال انتشار کاهش درآمد سه ماه دویچه بانک، سهام بزرگترین بانک آلمان تقریبا ۲ درصد کاهش پیدا کرد و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هم در حدود یک سوم ارزش سهام دویچه روند نزولی به خود گرفته است.

بر همین اساس، فعالیت دویچه در بازار بورس به کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد رسیده است. در حال حاضر دویچه بانک از سوی سهامداران خود به شدت رصد می شود و برای سومین سال متوالی است که با ضرر روبرو می شود. دویچه در سال ۲۰۱۷ میلادی هم ۴۹۷ میلیون یورو ضرر کرد.

بر پایه این گزارش، دویچه بانک به دنبال تغییر اساسی در ساختار خود با تمرکز بر روی ارتباطات مستقیم با شرکت های اروپایی است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  18