توقف پروژه سنجش بهره وری در نظام بانکی

اولیا خبر داد؛

رییس سازمان ملی بهره وری از توقف پروژه ای برای سنجش و ارزیابی بهره وری در نظام بانکی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ پروژه ای برای ارزیابی و ارتقای بهره وری در نظام بانکی در دست نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی اکبر اولیا گفت: برای ارزیابی، سنجش و ارتقای بهره وری در نظام بانکی در گذشته همکاری با بانک پاسارگاد داشتیم که تمایلی به ادامه همکاری در این زمینه نداشتند و در حال حاضر نیز با بانک دیگری پروژه مشابه نداریم.

سال گذشته سازمان ملی بهره وری با ۲ بانک قراردادی برای سنجش و ارزیابی بهره وری آنها داشت ولی امروز این پروژه متوقف شده است.

رییس سازمان ملی بهره وری همچنین اعلام کرد که از ۱۷ سازمان دولتی که سال گذشته سوالات و فرم های ارزیابی بهره وری برای آنها ارسال شده بود، تنها پنج یا ۶ دستگاه پاسخ های لازم را ارسال کردند که این پاسخ ها نیز کامل نبود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بودجه سازمان ها براساس بهره وری آنها تعیین نمی شود، گفت: یکی از الزامات بودجه ریزی در کشور توجه به بهره وری است و از شش برنامه ما برای ارتقای بهره وری، توجه به نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی برای سازمان هاست.

رییس سازمان ملی بهره وری گفت: فرآیندهای طولانی برای جذب منابع و افزایش بودجه سازمان ها طی می شود و لازم است تا موافقت های بسیاری اخذ شود تا نقدینگی و بودجه به سازمان ها تخصیص داده شود اما بعد از یک سال ماراتن برای نظام بودجه ریزی، خروجی شاید خیلی قابل قبول نباشد.

اولیا با تاکید بر اینکه یکی از حوزه های اصلی تمرکز سازمان ملی بهره وری، اصلاح نظام بودجه ریزی است، ادامه داد: لازم است تا بودجه سازمان ها با توجه به بهره وری آنها تخصیص داده شود؛ حتما باید منابع را در جایی متمرکز کنیم که منجر به بهره وری بالاتر شود.

یادآور می شود،  سال گذشته ارائه تکنیک های ارتقای بهره وری به نظام بانکی ارائه  و پروژه چرخه مدیریت بهره وری در بانک پاسارگاد  اجرایی شد اما اعلام شده بود که برای اجرای کار عمیق و درست، دست کم نیاز به یک سال زمان است.

قرار بود بعد از بانک پاسارگاد این پروژه برای سایر بانک ها اجرایی شود.

البته تاکنون اطلاعات و آمار بهره وری بانک ها محاسبه نشده است و قرار بود تکنیک های ارتقای بهره وری در اختیار نظام بانکی قرار گیرد.

گفته شد بود، بسیاری از بانک های دولتی و خصوصی با علاقمندی به سازمان ملی بهره وری مراجعه می کنند تا بتوانند بهره وری خود را ارتقا دهند.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8