شرایط استفاده از کمک هزینه ازدواج

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

شرایط استفاده از کمک هزینه ازدواج، راههای پرداخت حق بیمه کارفرمایان، بیمه زنان خانه دار و … از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:  طبق ماده «٨٥» قانون تأمین اجتماعی برای دریافت کمک هزینه ازدواج داشتن شرایط زیر الزامی است:

١- ازدواج بیمه شده برای اولین بار باشد.
٢- عقد دائم بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
٣- در تاریخ ازدواج، ارتباط بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.
٤- بیمه شده طی مدت ٥ سال قبل از ازدواج سابقه ٧٢۰ روز کار و پرداخت حق بیمه را داشته باشد.

نحوه بیمه پردازی فرزندان اناث

بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شده متوفی، پس از بررسی وضعیت ازدواج و اشتغال و احراز شرایط قانونی توسط واحد اجرایی ذیربط با رعایت مقررات مربوطه در قالب بیمه زنان خانه دار مانع بهره مندی ایشان از مستمری والدین متوفی خود نخواهد بود و دریافت مستمری والدین هم زمان با پرداخت حق بیمه در قالب قراردادهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مذکور (قبلی و جاری) به عنوان دوران همپوشانی بابت مستمری من غیر حق تلقی نمی شود.

پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان

علاوه بر خط تلفن ١٤٢۰، مخاطبان می‌توانند به شماره ١۰۰۰١٤٢۰ پیامک بزنند و از طریق پیامک هم پاسخ خود را دریافت کنند.

بیمه‌شده‌ها می‌توانند به پرتال پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی به نشانی  https://crm.tamin.ir مراجعه و بعد از ثبت‌نام، مشکلاتشان را در آن ثبت کنند.

غیر از مراجعه حضوری، ٥ راه برای ارتباط با سازمان طراحی شده و قابل استفاده بیمه‌شدگان و همه مردم عزیز کشورمان است: خط تلفن ١٤٢۰، پیام صوتی، سامانه پیامکی 10001420 و پرتال مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین‌اجتماعی.

بیمه زنان خانه دار

آیا می دانیدانعقاد قرارداد با زنان خانه دار صرفاً در قالب قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و در راستای اصل تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای است.

راه های مختلف پرداخت حق بیمه برای کارفرمایان

از طریق پرتال اختصاصی کارفرمایان به نشانی http://portal.tamin.ir

پرداخت حق بیمه با کارت شتاب ازطریق سایت بانک رفاه کارگران https://sep.shaparak.ir/privateipg/tamin

از طریق اپلیکیشن موبایل ٧٢٤ کارفرمایان می توانند نرم افزار مورد نظر را از طریق سایت http://www.724sep.ir دانلود و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

پرداخت حق بیمه از طریق سامانه مبتنی بر USSD بانک رفاه

با استفاده از سامانه USSD و وارد کردن کد #٧١٣*٧٢٤* بر روی گوشی تلفن همراه، وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شده و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هر یک از کارت های عضو شتاب پرداخت کنند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  63