کارمندان با جیب‌هایی پر از ارزهای دیجیتال، شرکت‌هایشان را ترک می‌کنند !

برای دیدن این که آیا ارزهای دیجیتال و فناوری پشت آن‌ها سیستم اقتصادی فعلی را تغییر خواهند داد نیاز به زمان داریم اما در توانایی این فناوری برای تغییر مسیر جوانان روشن فکر وال استریت شکی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آدرین ژینلی ژانگ، وقتی که در شرف ارتقای مقام در بانک Deutsche Bank AG نیویورک بود، بیت کوین را کشف کرد. این جوان ۲۹ ساله در اوقات فراغت خود به قدری از تجارت ارزهای دیجیتال پول درآورد که در همان ماهی که به مقام مدیریت می‌رسید، از کارش استعفا داد.

در گلدمن ساکس جاناتان چیسمن ۳۶ ساله و جاستین ساسلو ۲۸ ساله در میان حداقل سه نفر از کارمندان این بانک قرار دارند که با توجه به سودهای شخصی از ارزهای دیجیتال شعبه این بانک در نیویورک را ترک کردند. در لندن، آسیم احمد به قدری اتریوم داشت که توانست به راحتی از کار در شرکت بزرگ BlackRock استعفا دهد.

کارمندان با جیب‌هایی پر از ارزهای دیجیتال، شرکت‌هایشان را ترک می‌کنند !
احمد گفت: در موقعیتی هستم که دیگر کار برای BlackRock مناسب من نیست.

احمد که یکی از مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری BlackRock بوده است، افزود:

نوسانات یک روزه دارایی‌های من بالاتر از حقوق ماهیانه ام است، بنابراین اگر من روزانه فقط چند سرمایه گذاری درست انجام دهم، سودم به اندازه یک ماه از حقوق سابقم خواهد شد.

مقامات سه شرکت بزرگ BlackRock، Deutsche Bank و Goldman Sachs از ارائه نظر درباره خروج کارمندانش امنتاع ورزیدند.

 

کارمندان مخالف جهت شرکت‌ها
در حالی که شرکت‌های وال استریت در سودآوری یا غیرقانونی بودن ارزهای دیجیتال سردرگم هستند، برخی از کارکنان این شرکت‌ها به قدری از سرمایه گذاری و معامله در این فضا سود کرده اند که به راحتی شغل ویژه خود را رها کنند.

برخی از این ثروتمندان جدید به جای رفتن به ساحل یا روی آوردن به زندگی لاکچری، با اعتقادی که به بلاک چین، بیت کوین و دارایی های دیجیتال دارند، بخشی از ثروت خود را به این حوزه اختصاص داده اند . احمد حامی مالی یک طرح زیست محیطی مبتنی بر بلاک چین است و ژانگ در حال کار بر روی یک پلتفرم معاملاتی برای دارایی های دیجیتال است.

ژانگ، که یک تحلیلگر و معامله گر در بانک آلمانی دیوچه بوده است، در سال گذشته سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را شروع کرد و در اوقات فراغت خود بیش از ۱ میلیون دلار معامله انجام داده است.

 

راه‌های مختلف کسب سود
علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بعضی ها از نقص‌های بازار سود می‌برند. نقص‌هایی مانند اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی‌های مختلف و همچنین اختلاف قیمت قراردادهای آتی از تاریخ انقضا به راهی برای کسب سود در این فضا تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۶ احمد درحالی با اتریوم آشنا شد که در همان سال به شرکت BlackRock محلق شده بود. او تمام پس اندازهایی را که طی شش سال مشاوره سرمایه گذاری در شرکت ها قبلی به دست آورده بود را به سرمایه گذاری در اتریوم اختصاص داد. سرمایه گذاری او ۱۰،۰۰۰ پوند (۱۳،۲۵۰ دلار) بود.

در زمانی که احمد سرمایه گذاری را انجام داده بود، هر اتر با قیمت ۱۰ دلار معامله میشد و این در حالی است که قیمت حال حاضر آن بیش از ۵۰۰ دلار است که البته در دسامبر ۲۰۱۷ تا ۱۴۰۰ دلار هم رشد کرده بود. احمد همچنین از شرکت در ICO ها سود خوبی کسب کرده است که میزان آن را نگفت.

احمد در سخنانی جالب توجه اذعان داشت:

اگر شما در ذهنتان در حال خرج کردن این پول‌ها باشید، وقتی که قیمت ها پایین می‌آید، اذیت خواهید شد. اگر از نوسانات رو به بالا لذت می‌برید، باید سقوط را هم بپذیرید.

 

دو راهی بزرگ
این فقط متخصصان مالی نیستند که فضای ارزهای دیجیتال را به عنوان فرصتی برای پول درآوردن دیده‌اند. کلاهبرداران و مجرمان این بازار را هدف قرار داده اند که باعث شده که ناظران دولتی، از چین تا آمریکا به بررسی این دارایی ها تحریک شوند.

ارزهای دیجیتال تقلبی، نوسانات شدیدی که در بازارهای سهام مشاهده نمی‌شود و همچنین امکان دستکاری قیمت باعث نگرانی ناظران دولتی شده است. اخیرا وزارت دادگستری آمریکا پرونده کیفری مربوط به دستکاری قیمت بیت کوین را باز کرده است.

در شش ماه گذشته بحث ارزهای دیجیتال برای شرکت‌های وال استریت به مانند یک اره دوسر تبدیل شده است. از طرفی آن‌ها به دنبال کسب سود از این فضا هستند و از طرف دیگر نمی دانند که با ورود به این راه چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود. چه بپذیرند و یا نپذیرند، رشد ارزهای دیجیتال شرکت‌های مالی و بانک‌های بزرگ را مجبور کرده است تا آن‌ها را به عنوان یک کلاس دارایی بررسی کنند.

چیزی که قبلا فقط ابزاری برای لیبرال ها و فعالیت های زیر زمینی بود، حالا اهمیت ویژه ای یافته است.

 

منبع: جماران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  12