تکرار ماجرای موسسات مالی غیرمجاز با خرید و فروش ارزهای دیجیتال

حق شناس مطرح کرد؛

کارشناس مسائل بانکی ضمن هشدار به مردم درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال،آینده فعالیت در این زمینه را به فرجام موسسات مالی غیر مجاز تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هادی حق شناس کارشناس مسائل بانکی درباره خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در صرافی‌ها ،اظهار کرد: قانونی برای ارز‌های دیجیتال (بیت کوین) در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان وجود ندارد چرا که این نوع از ارز‌های مجازی پذیرفته شده دولت‌ها نیستند.بعبارتی این قبیل از معاملات  از منظر متولی بازار پول  ،پذیرفتنی نیست.

وی درباره اینکه آیا انجام معاملات براساس ارز‌های دیجیتال به لحاظ قضایی قابل پیگیری است ،گفت: هر اقدامی که قانونی برای آن وجود نداشته باشد می‌تواند غیررسمی تلقی شود بنابراین امکان پیگیری قضایی متناسب با آن وجود دارد.

این کارشناس مسائل بانکی با بیان اینکه ساز و کار خرید فروش ارز دیجیتال در ایران تعیین نشده است، بیان کرد: زمانی که ارز‌های دیجیتال به لحاظ قانونی در مراجع رسمی  مصوب نشده باشد به تبع ساز و کاری هم برای آن وجود ندارد.بنابراین مردم باید از انجام معامله در بستر این نوع از ارزها خودداری کنند.

حق شناس در پایان گفت: اگرچه  صرافی‌ها با خرید و فروش ارز‌های دیجیتال  در کوتاه مدت سودی کسب می کنند اما باید ریسک بالای این ارزها را نیز بپذیرند،این موضوع شبیه موسسات مالی غیرمجاز است که زمانی سود بالای ۳۰ درصد ارائه می دادند اما اکنون در گرداب نابسامانی به سر می برند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  40