حافظه مخصوص هوش مصنوعی ساخته شد

یکی از موانع توسعه هوش مصنوعی، نیاز این فناوری به‌هارددیسک‌ها و حافظه‌های حجیم است که به تازگی شرکت NGD Systems تا حد زیادی این مانع را از بین برده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این شرکت به تازگی از حافظه جامد (SSD) خود رونمایی کرده است که می‌تواند تا 32 ترابیت اطلاعات را در خود ذخیره کند و درعین حال سرعت عملکرد آن نیز خیره کننده است.

این محصول Catalina 2 نام دارد و از پردازنده‌های ARM بهره می‌گیرد. این پردازنده وظیفه رمزنگاری و مدیریت ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد.

همانطور که گفته شد، فناوری هوش مصنوعی به دلیل پردازش‌های سریع و مختلف، نیاز به محل ذخیره سازی با ظرفیت بسیار بالا دارد و از سوی دیگر سرعت ذخیره سازی نیز برای توسعه این فناوری بسیار با اهمیت است.

حافظه جدید تنها 2.5 اینچ است و در ظرفیت‌های 4 ،8 ، 16 و  32 ترابایتی عرضه خواهد شد و بدون شک به علت ظرفیت بالایی که در ذخیره اطلاعات دارد، مورد توجه تولید کنندگان محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

هنوز از زمان و عرضه این حافظه SSD ، خبری در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد با فناوری که در این دستگاه بکار گرفته شده است، قیمت بالایی نسبت به حافظه‌های کنونی داشته باشد و تنها در اختیار تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گیرد.

 

منبع: اقتصادآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  70