بانک توسعه اسلامی کارمندان خود را از عربستان خارج می کند

بانک توسعه اسلامی در راستای توسعه فعالیت های خود نیمی از کارمندان این بانک را به خارج از عربستان انتقال خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک توسعه اسلامی که در شهر جده عربستان سعودی قرار دارد، صدها نفر از کارمندان خود را به خارج از عربستان انتقال خواهد داد و نقش رهبری را در طراحی پروژهای سرمایه گذاری به عنوان استراتژی تغییرات چند جانبه تحت ریاست جدید این بانک اعمال خواهد کرد.

این بانک متشکل از ۵۷ کشور عضو از ۴ قاره جهان است و دارایی های عملیاتی آن ۱۶ میلیارد دلار و سرمایه ثبت شده آن ۷۰ میلیارد دلار است. بانک توسعه اسلامی به عنوان یک بانک اصلی در جهان اسلام تلقی می شود.

«بندر هاجر» رییس جدید این بانک در مصاحبه ای گفت: اکنون هدف ما تمرکز زدایی بمنظور نزدیکتر شدن به کشورهای عضو خود همزمان با ایفای نقش کارآمدتر در پروژه ها به جای ارائه خدمات ساده است.

وی در ادامه گفت: در حال تغییر ساختار این بانک از یک بانک توسعه ای به بانک توسعه دهندگان هستیم. هاجر تصریح کرد در حدود ۹۵ درصد از یکهزار و ۲۰۰ کارمند این بانک در جده کار می کنند و در ماه های آینده این گروه شروع به انتقال کارمندان خود به خارج از عربستان خواهد کرد و در نهایت نیمی از آنها خارج از عربستان زندگی خواهند کرد و این فرآیند چندسالی زمان می برد.

بانک توسعه اسلامی دارای ۷ هاب منطقه ای برای عملیات های خود است؛ ضمن اینکه قصد دارد هاب های بیشتری را در قسمت های مختلف از جمله نیجریه ایجاد کند و دفتر خود را در مصر توسعه دهد.

در حال حاضر این بانک قصد مشارکت با دولت ها و شرکت های خصوصی را در تهیه فاینانس و اجرای پروژه ها دارد و در آستانه انجام طرح آزمایشی آن در ۵ کشور است.
بر همین اساس، در ماه آوریل بانک توسعه اسلامی با تاسیس صندوق ۵۰۰ میلیون دلاری برای تامین منابع مالی شرکت های استارت آپ و کمپانی های کوچک در راستای گسترش ایده ها و فناوری های آنها در سرتاسر کشورهای عضو این بانک این مبلغ را تخصیص داد.

«بندر هاجر» همچنین گفت: بانک توسعه اسلامی به ارتقاء و توسعه استفاده از اوراق قرضه اسلامی در سرتاسر جهان ادامه خواهد داد. بانک توسعه اسلامی از ایجاد بانک های اسلامی جدیدی در جهان حمایت می کند و سال گذشته میلادی هم این بانک با بانک مرکزی روسیه برای تاسیس احتمالی بانک های تجاری اسلامی در روسیه رایزنی کرده بود.

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5