انهدام باند کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه با تصادفات ساختگی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی توانسته بودند ۱۵۰ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کنند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حضور تعدادی افراد مصدوم در دادسرای شهرستان برخوار و تشکیل پرونده تصادف جرحی مشکوک، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی خود به ساختگی بودن این پرونده تصادف پی برده و در این راستا 5 نفر از مصدومان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند که متهمان در جریان تحقیقات، از فعالیت باند ایجاد تصادف ساختگی و دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه پرده برداشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، اعضای اصلی باند با تبلیغ شغلی پر درآمد در فضای مجازی، افراد جویای کار را فریب داده و در منزلی اجاره‌ای با ایجاد بی‌حسی موضعی، صدمات و جراحاتی را در بدن آنان به وجود می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای باند، پس از مصدوم کردن افراد مذکور با استفاده از خودروهای دارای بیمه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی کرده و پس از حضور اورژانس و انتقال مصدومان به بیمارستان، پرونده قضایی تشکیل و با صدور رأی از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت می‌کردند.

معصوم‌بیگی اذعان داشت: با اعترافات متهمان، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و در یک عملیات ضربتی 5 نفر از اعضای اصلی باند را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان، 7 دستگاه خودرو و 10 دستگاه موتورسیکلت به همراه اقلام جراحی و پزشکی مورد استفاده برای بی‌حسی و مصدومیت افراد کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری 2 نفر از سرکرده های باند در 2 استان کشور یادآور شد: تاکنون 35 نفر در این پرونده دستگیر شده و بالغ بر 150 میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه توسط اعضای این باند کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ابراز داشت: تمامی متهمان تحویل مراجع قضایی شده و به اتهام تصادف ساختگی، کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه و اخلال در نظام بیمه‌ای، روانه زندان شدند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄  11  =