FATF تاثیری بر بازار ارز و سکه ندارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد که تاثیر ضعف مدیریت دولت در بازار ارز در بازار سکه نمایان شده و این بازار را به دست دلالان داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدحسن حسینی با اشاره به اینکه قیمت سکه به 2میلیون 400 هزار تومان رسیده است، اظهار داشت: کنترل بازار ارز و سیاست هایی که بر این بازار حاکم شد باعث افزایش قیمت ارز و در کنار آن گرانی سکه شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون با تیم اقتصادی دولت، گفت: در این جلسات تاکید شد که اقدامات دولت برای مدیریت بازار ارز خوب بود؛ اما این سیاست ها و گام هایی که برداشته شد ناکافی بود واثرات آن را همچنان در بازار ارز و سکه شاهد هستیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سکه به دست دلالان افتاده است، ادامه داد: خرید و فروش سکه توسط متقاضیان این بازار انجام نمی شود بلکه بازار به دست دلالان افتاده و حضور آنها تعیین کننده قیمت سکه شده است، با ورود و خروج آنها به بازار گرانی سکه اتفاق می افتد.

 

FATF تاثیری بر بازار ارز و سکه ندارد
به نوعی FATF را در داخل کشور بومی کردیم با این حساب نیازی نیست برای شفاف سازی مالی در داخل به عضویت کنوانسیون بین المللی در بیاییم. 

وی در این باره که با پیوستن ایران به کنوانسیون FATF نوسانات بازار ارز و سکه مدیریت می شود، بیان داشت: پیوستن به این کنوانسیون ارتباطی به بازار ارز و سکه ندارد و نمی توان ادعا کرد آرامش بازار در گرو پیوستن به کنوانسیون FATF است.

حسینی با بیان اینکه FATF را در حوزه داخلی می توان با قانون یا بدون قانون اجرایی کرد، توضیح داد: در زمینه مبارزه با پولشویی در حال حاضر قانون متقنی دارند بنابراین می توانیم این قانون را جاری، ساری و با اجرای درست به نتیجه برسانیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به نوعی FATF را در داخل کشور بومی کردیم با این حساب نیازی نیست برای شفاف سازی مالی در داخل به عضویت کنوانسیون بین المللی در بیاییم. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بحث دیگری در کنوانسیون دنبال می شود که الزاماتی برای شفافیت مالی و پولی دارد که می توانیم با بومی سازی و بدونی پیوستن به کنوانسیون شفافیت را ایجاد کرد با این حساب FTAF ارتباطی به بازار ارز و سکه ندارد.

 

منبع: خانه ملت 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4