کره جنوبی مخالف ارائه ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

بانک مرکزی کره جنوبی(BOK) اعلام کرده است که با ایده ارائه یک ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این اخبار به دنبال گزارشی از بانک مرکزی آمده است که در آن احتمال ارائه یک ارز دیجیتال از سوی این بانک بررسی شده است. هم چنین در این گزارش آمده است که ارزهای دیجیتال چگونه می تواند به طور کلی بر حوزه مالی این کشور تاثیر بگذارد. دلیل مخالفت بانک مرکزی کره با ارائه یک ارز دیجیتال این است که ممکن است این ارز پایه های اساسی سیاست پولی و اجرایی را تغییر دهد و می تواند نظم بازار را بی ثبات کند. زیرا مطابق با تعریف بانک مرکزی کره، در حال حاضر این ارز دقیقا نمی تواند جایگزین پول باشد.
علاوه بر این، بانک مرکزی اعلام کرده است که ممکن است بخش های خصوصی را نیز از ارائه کوین ارز دیجیتال منع کند زیرا بانک های اصلی باید بر شرایط مالی کنترل خوبی داشته باشند. هر چند که این گزارش نشان می دهد که ارائه ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی می تواند سیستم بانکداری و مالی را کاملا متحول کند اما قبل از این که این اتفاق بیفتد نیاز است که آن شرایط به خوبی پیش بینی شوند تا با قانون گذاری و نظارت مؤثر همراه باشد.
در ماه مارس 2018، مارک کارنی رئیس بانک انگلستان طی یک سخنرانی در کنفرانس اقتصادی اسکاتلند در دانشگاه ادینبرگ دیدگاه این بانک را درباره استفاده از ارزهای رمزنگار اعلام کرد.
این بانک نگاه روشنی درباره توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی دارد و برنامه تحقیقاتی فعالی به آن اختصاص داده است. با این حال، با توجه به نظر این کارشناس بانکی ارز دیجیتالی ارائه شده از سوی بانک مرکزی که قابل اعتماد باشد در چشم انداز نزدیک برنامه ها دیده نمی شود. نقص ها و کمبودهای مربوط به تکنولوژی در سیستم های دفاتر توزیع شده این فرایند را نیازمند تحقیقات بیشتر کرده است.

 

مترجم: سمانه سمیعی

منبع: https://www.thepaypers.com/cryptocurrencies-bitcoin-virtual-currencies/south-korea-s-central-bank-against-issuing-a-central-bank-digital-currency/773679-39

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  71