ماهنامه بیمه‌داری نوین منتشر شد

پنجمین شماره ماهنامه بیمه‌داری نوین در دو بخش عمومی و تخصصی و در قالب 9پرونده و 140صفحه، به سردبیری محمود فراهانی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مطالب این شماره متشکل از چهار میزگرد، پنج مصاحبه و چندین گزارش و ترجمه است. در سرمقاله این شماره درس‌هایی که رئیس‌کل جدید بیمه مرکزی در دوره بحران باید آنها را مدنظر قرار دهد، اشاره شده است. فراهانی می‌گوید: «هم‌زمانی دو رویداد یکی تغییر رئیس‌کل بیمه مرکزی و دیگری خروج آمریکا از برجام باعث شده کشتی صنعت بیمه طی سال جاری احساس خطر بیشتری کند.»

دوست دارم سکرت باشم
پرونده فرهنگی این شماره به موضوع «حاشیه‌های یک هنرمند» پرداخته است. این موضوع را در گفتگویی با مارال فرجاد دنبال کرده‌ایم. وی معتقد است: «زمانی در مورد شما شایعه به وجود می‌آید که بگذارید زندگی خصوصی شما وارد دنیای رسانه شود. وقتی این اتفاق می‌افتد شایعه هم می‌تواند به وجود بیاید اما وقتی شما سعی می‌کنید زندگی خصوصی‌تان را پنهان نگه‌دارید و روابط و دوستانتان را آشکار نمی‌کنید و هر کاری که انجام می‌دهید را اعلام نمی‌کنید شایعه‌ای در مورد شما به وجود نمی‌آید.»
در مطالب بعدی این پرونده مهم‌ترین شایعات اخیر حول سلیبریتی‌های دنیا را مرور کرده‌ایم و در پایان به ریشه‌یابی علمی و روان‌شناسانه این پدیده پرداخته‌ایم.

میراث من
پرونده ورزشی مهم‌ترین بخش پنجمین شماره ماهنامه است که با نگاه به رقابت‌های جام جهانی 2018روسیه منتشرشده است. حشمت مهاجرانی در گفتگوی اختصاصی با بیمه داری نوین به‌مرور خاطرات خود و تیم ملی از اولین حضور در جام جهانی تا قهرمانی‌های پی‌درپی در جام ملت‌های آسیا و بررسی عملکرد کی‌روش می‌پردازد. مهاجرانی که صعود تیم ملی فوتبال المپیک ایران برای نخستین بار به بازی‌های المپیک جهانی را نیز در کارنامه خود دارد معتقد است: «تغییراتی که کی‌روش در تیم ملی پدید آورده باعث شده ما تا 10 سال آینده یک تیم قدرتمند داشته باشیم، من آینده تیم ملی را روشن می‌بینم.»

گردشگری سبز
موضوع پرونده گردشگری این شماره به گردشگری سبز و فرصت‌های بالقوه آن پرداخته است. در ابتدا گفتگویی با دکتر محمدرضا رضوانی استاد دانشگاه تهران ارائه‌شده است. رضوانی می‌گوید: «گردشگری سبز ازجمله رویکردهای نوین در توسعه گردشگری است، یکی از مباحث گردشگری سبز، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر است.»
در ادامه طی گزارشی پتانسیل‌های گردشگری سبز و پایدار در زیست‌بوم‌های تالابی بررسی‌شده است. تالاب رود شور و شیرین میناب واقع در استان هرمزگان مقصد ما به‌عنوان نمونه‌ای به‌منظور بررسی فرصت‌های بالقوه آن از بعد گردشگری سبز است. همچنین چشم‌اندازهای گردشگری پایدار تا سال 2050 در ادامه موردبررسی قرارگرفته است، که مقایسه و آمار جالب‌توجهی در آن ارائه‌شده است. در گزارش پایانی برترین پروژه‌های توریستی که در قالب گردشگری پایدار شکل‌گرفته‌اند موردبررسی قرارگرفته است.

رفتارشناسی جاده‌ها
اولین مطلب پرونده اجتماع گفتگویی است با عبدالرضا خاوندی صاحب‌نظر حوزه راه و ترابری. در بخشی از این گفتگو آمده است: «آخرین آمار از آن حکایت دارد که نیمی از تصادفات در 16درصدِ شبکه جاده‌ای کشور رخ می‌دهد.» خاوندی معتقد است: «سرعت ساخت خصوصاً در راه‌ها و خودروها اهمیت بسزایی دارد، طولانی شدن دوره‌های ساخت راه سبب ایجاد تفاوت‌های فراوانی در استانداردها خواهد شد به این معنا که ممکن است وسایل نقلیه ما با استانداردهای موجود فاصله داشته باشند.»
مطلب بعدی که در قالب یک گزارش آماری تهیه‌شده به‌مرور زیرساخت جاده‌ای در کشور و تعداد کشته‌ها و مصدومین سالیانه به تفکیک استان‌ها پرداخته است. در ادامه این مطلب گزارشی از تعداد مرگ‌ومیر تصادفات رانندگی در کشورهای منتخب شامل فرانسه، ژاپن، مالزی، مراکش، آلمان و مکزیک ارائه شده است. آخرین مطلب این پرونده تجربیات دنیا در حوزه مراقبت از راه‌ها و بهبود کیفیت آنها را مرور کرده است.

باربران برون‌شهری
حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر نقش بیمه در آن، طی میزگردی با حضور پیمان مقدم معاون دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محسن تابش کارشناس ارشد صنعت بیمه برگزار شد. درجایی از این میزگرد آمده: «اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل نگران موضوعات حاشیه‌ای نباشند سبب می‌شود با فراغ بال کار خود را ادامه دهند. اکنون شرکت‌هایی داریم که به دلیل سرقت رفتن یک بار 500میلیونی با مشکلاتی مواجه شده و نهایتاً ورشکسته شده‌اند.»
مطلب بعدی به تحول در سیستم حمل‌ونقل و نگاهی به آینده آن پرداخته است. ورود و افزایش سهم انواع خودروها از خودروهای اشتراکی گرفته تا خودران‌ها مسائل بیمه در آینده این سیستم را برجسته‌تر می‌کند. «دل‌قرص در دلِ جاده» عنوان گزارش بعدی است که بیمه در انواع خودروها را موشکافی کرده است. آخرین مطب این پرونده به نقش بیمه در ایجاد امنیت جاده‌ای پرداخته است.

بیمه‌گری خرد
پرونده دانا به بررسی رشته‌های بیمه خرد پرداخته است. اولین مطلب این پرونده میزگردی است با حضور وحیدرضا باختری مدیر بیمه‌های اتومبیل، عزت اله حقیقتی بروجنی مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز و محمد تدینی مدیر بیمه‌های درمان بیمه دانا که به بررسی رشته‌های اشخاص و اتومبیل که سهمی 90درصدی از پرتفوی شرکت دارند، پرداختند. همچنین طی یک گزارش رشته‌های بیمه اشخاص و اتومبیل بیمه دانا موردبررسی قرار گرفت و در مطلب پایانی مهم‌ترین مسائل از جمله نحوه فروش در بیمه‌های خرد در دنیا واکاوی شد.

تمام دغدغه‌های آمارگر
میزسخن کارشناسان بیمه مرکزی با موضوع ساختار گردآوری و مدیریت آمار در صنعت بیمه، اولین مطلب پرونده نظارت است. حسن رضا عباسیان‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه، صادق کیان معاون مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و محمدابراهیم علایی رئیس اداره تحلیل‌های آماری جوانب مختلف موضوع را موردبحث و بررسی قراردادند. مطلب بعدی به مقایسه انتشار داده در صنعت بیمه‌ایران و جهان پرداخته است. همچنین مهم‌ترین روندهای داده‌ای سال 2018 مرور شده است.

دورهمی استارت‌آپ‌های بیمه‌ای
پرونده بیمه و فناوری در این شماره به بررسی فضای حاکم بر استارت‌آپ‌های بیمه، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو پرداخته است. محمدصادق منتظری مدیرعامل بیمه بازار، حامد ولی پور مدیرعامل بیمیتو، سید صدرالدین نورالدینی و هادی عباس‌آبادی طی میزگردی جوانب مختلف فضای شکل‌گرفته برای استارت‌آپ‌های بیمه‌ای را بررسی کردند. در ادامه این پرونده استارت‌آپ های مطرح بیمه در دنیا معرفی‌شده و با مهم‌ترین استارت‌آپ‌های بیمه‌ای کشور مقایسه شده‌اند.

گذر از بحران
پرونده کلان در این شماره بیم‌های بحران سال 97 را بررسی می‌کند. در گفتگویی که با غلامعلی ثبات عضو شورای عالی بیمه صورت گرفته مهم‌ترین چالش‌ها موردبحث قرارگرفته است. ثبات معتقد است: «راهکاری که می‌تواند در زمان بحران به کمک شرکت‌های ما بیاید انعقاد قراردادهای مناسب برای واگذاری ریسک‌ها، فروش بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت و گذاشتن شرط فسخ در صورت بروز پدیده‌های فاجعه‌آمیز است.»
در همین راستا گزارش بعدی وضعیت شرکت‌های بیمه را در دوره قبل از تحریم‌های سال 89 و بعدازآن، موردبررسی قرار داده است. این گزارش رشته‌های بیمه‌ای را در دو دسته اتومبیل و غیر اتومبیل برای بخش دولتی، شرکت‌های دولتی خصوصی شده و شرکت‌های خصوصی بررسی کرده است. در ادامه نیز درس‌هایی از بحران مالی 2008 و وضعیت شرکت‌های بیمه در آن برهه زمانی ارائه‌شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄  11  =