احتمال طرح دوباره افزایش دستمزد کارگران

مدیر کل روابط کار وزارت کار در واکنش به کاهش قدرت خرید کارگران در پی افزایش قیمت‌های اخیر، گفت: طرح دوباره دستمزد در شورای‌عالی کار منعی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسماعیل ظریفی آزاد بیان داشت: قانون کار تصریح دارد که همه ساله شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را باید با توجه به شاخص های مدنظر در همان قانون تعیین و قیدی نیامده مبنی بر اینکه شورا فقط سالی یکبار می تواند در این زمینه اقدام کند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح دوباره دستمزد کارگران در شورای عالی کار امکان پذیر است، گفت: بله، چنین امکانی وجود دارد.

وی اظهارداشت: بنابراین از نظر قانونی منعی برای طرح دوباره دستمزد کارگران در شورای عالی کار وجود ندارد ولی تاکنون چنین موضوعی در دستور کار قرار نگرفته است. مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر نمایندگان جامعه کارگری چنین درخواستی دارند می طلبد به صورت رسمی و از طریق مبادی قانونی این موضوع را منعکس تا در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: از نظر قانونی هیچ منعی وجود ندارد شورای عالی کار در طول یکسال دو بار به بحث دستمزدها ورود و بخواهد تغییراتی در این زمینه اعمال کند. ظریفی آزاد تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور خیلی ضرورت ندارد در این مقطع وارد بحث دستمزدها شد چرا که سایر اجزای مزدی مانند حق مسکن، بن کارگری و غیره وجود دارد که می توان ترمیم دریافتی های کارگران را از این طریق مورد توجه قرار داد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  9