مطالعه دقیقی بر روی کالاهای ممنوع شده صورت نگرفته است

عضو اتاق بازرگانی تهران:

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به نظر می رسد مطالعه دقیقی بر روی این لیست نشده شاید اگر این ممنوعیت بر روی کالاهای دیگری اعمال می‌شد که چندان در داخل کشور مورد استفاده نیستند یا کمتر مورد استفاده است مناسب‌تر بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس آرگون، رییس کمیسیون پول وسرمایه درباره وضع تعرفه سنگین به جای ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا اظهار داشت: به اعتقاد بنده افزایش تعرفه هم اقدام مناسبی نیست زیرا بسیاری از اقلامی که در کشور تولیدات آن به اندازه کافی نیست در این لیست قرار دارد و نیازمند تامین این اقلام از خارج از کشور هستیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این نوع اقدامات حمایت از تولید داخل نیست و باید با فراهم کردن شرایط و بسترهای مناسب صادراتی برای کیفیت بهتر کالاهای تولیدی اقدام کنیم، گفت: کالای تولید داخل باید همراه با قیمت وکیفیت مناسب باشد تا بتوانیم آنها را صادر کنیم، اینکه ما مانع ورود کالاهای‌خارجی شویم حقوق مصرف کننده را باید لحاظ کنیم بسیاری از کالاهایی که اکنون ممنوع محسوب می‌شود، با کیفیت‌های استاندارد در کشور تولید نمی‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در صنعت فولاد واردات منگنز ممنوع شده که مورد نیاز کشور هم هست و به نظر می رسد مطالعه دقیقی بر روی این لیست نشده شاید اگر این ممنوعیت بر روی کالاهای دیگری اعمال می‌شد  که چندان در داخل کشور مورد استفاده نیستند یا کمتر مورد استفاده است مناسب‌تر بود.

آرگون تصریح کرد: باید شرایطی در کشور فراهم شود که مصرف‌کننده حق انتخاب داشته باشد و با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کند بتواند کالای مورد نظر خود را دریافت کند و ما باید خود را با استانداردهای دنیا تطبیق دهیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: اگر دیوار تعرفه را بر روی کالاها بگذاریم هیچ گونه حمایتی صورت نمی‌گیرد ما باید به سمت تولید با کیفیت و با بهای تمام شده پایین‌تر حرکت کنیم که هم مصرف کننده از آن استفاده کند و هم کیفیت لازم را داشته باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست‌ها در گذشته نیز تجربه شده و خروجی مناسبی نداشته گفت: با اجرای سیاست های گذشته امروز در اینجا قرار داریم پس باید با اعمال سیاست‌های جدید بتوانیم بازارهای صادراتی را تقویت کنیم و به بازارهای جهانی کالای بهتری ارائه بدهیم.

این فعال اقتصادی افزود: کم یا زیاد شدن تعرفه‌ها تا امروز جوابگو نبوده زیرا اگر این روش درست بود قطعا امروز به اینجا نمی‌رسیدیم ما امروز مجدد تکرار بحث‌های گذشته را داریم ، همه موضوعات تکراری هستند و نمی‌توانند مشکلات واقعی اقتصاد را حل کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به اعتقاد بنده این موضوعات به صورت یک مسکن در یک مقطعی پاسخگو هستند ومجددا همه چیز تکرار می‌شود.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  75