افزایش ارزش افزوده تولید داخل با رشد صندوق‌های سرمایه گذاری

عباسی مطرح کرد؛

تحلیل گر بازار سرمایه گفت:افزایش ارزش افزوده تولید داخل و کاهش ریسک سهامدار از مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی عباسی تحلیل گر بازارسرمایه درباره صندوق‌های سرمایه گذاری ،اظهار کرد:در این صندوق ها ، سرمایه گذاری همراه با سود انجام می‌گیرد، اما متاسفانه باتوجه به سود سالیانه‌ای که پرداخت می‌کنند عملکردی مشابه بانک‌ها دارند به همین دلیل رغبت مردم به این صندوق‌ها کمتر است.

 تحلیل گر بازار سرمایه ادامه داد:اتکا بر وام بانکی برای تامین مالی یا رشد و توسعه شرکت، ممکن است مسائل و مشکلات بی‌شماری را به وجود آورد که از آشکارترین آن‌ها می‌توان به تحمیل شدن عارضه کوتاه‌مدت‌گرایی اشاره کرد.

وی درباره دیگر مزیت‌های صندوق‌های سرمایه گذاری بیان کرد: نقدشوندگی صندوق‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران کمک می‌کند که در هر لحظه‌ای بتوانند به پول خود دسترسی داشته باشند.همچنین آنها می توانند در واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور با کمترین مبالغ، سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی، بزرگترین مزیت صندوق‌های سرمایه گذاری، کاهش ریسک سهامدار و خرید و فروش سهام است.

عباسی درپایان، افزایش ارزش افزوده تولید داخلی از طریق حمایت از صنایع دانش بنیان را از دیگر مزایای این صندوق ها دانست و افزود: این عوامل از جمله مزایای صندوق های جسورانه در بازار سرمایه به حساب می آیند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50