گذر از ابرچالش‌ها نیازمند رشد اقتصادی هشت درصدی است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای گذر از ابرچالش های پیش روی کشور باید نرخ رشد اقتصادی دستکم به هشت درصد برسد و ادامه نیز داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در همایش نظریه توسعه ایران در سرسرای همایش های اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در شرایط کنونی سه تا چهار درصد و به صورت ناپایدار است.
وی هم افزایی و گفت و گو با منطقه و جهان را لازمه رشد اقتصادی پایدار دانست و اظهار داشت: در وضعیت فعلی با توجه یه متغیرهای محیطی و رفتار ذینفعان منطقه ای و بین المللی، برخی موضع گیری های داخلی و خارجی منجر به ایجاد مشکلاتی در روند رشد اقتصادی شده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تشریح نظریه کلاسیک و جهانی شدن توسعه گفت: بر اساس نظریه های مکتب کلاسیک، ساختار و ویژگی درونی هر کشوری توسعه یافتگی یا عدم تحقق آن را رقم می زند لذا تا زمانی که دگرگونی ایجاد نشود توسعه محقق نخواهد شد.
وی افزود: طبق نظریه جهانی شدن، امکان توسعه در سایه هم افزایی و تعامل با کشورهای توسعه یافته و با ثبات فراهم می شود.
سلاح ورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فلسفه توسعه، دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ابتدای سال 97، برگزاری نشست ها و همایش های مرتبط را در دستور کار قرار داده است.
سلاح ورزی افزود: با توجه به اهمیت گفت و گو و هم افزایی از یک سو و شرایط کنونی کشور و منطقه، برگزاری همایش های تخصصی با هدف معرفی چالش ها و راهکارها در زمینه توسعه، ضروری و مفید است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  9