بسته ماندن طولانی مدت نمادها اصلی ترین معضل بورس تهران است

تحلیل گر بازار سرمایه گفت:در بورس تهران بسته‌ماندن طولانی‌مدت نماد‌ها به یک معضل تبدیل شده و ریسک نقدشوندگی را بالا برده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی عباسی تحلیل گر بازار سرمایه درخصوص آخرین وضعیت  بازگشایی نماد‌ها اظهار کرد: بسته بودن یا بازگشایی نماد‌ها در فصل تیرماه یه یک امر عادی است چرا که در این فصل بازار سهام به برگزاری فصل مجامع نزدیک می‌شود و طبق قانون، همه نماد‌ها باید بسته بمانند تا مجمع برگزار شود.

وی در ادامه از بسته بودن نماد‌های بانکی خبر داد و گفت: بسته بودن نماد‌های بانکی به صورت‌های مالی آن‌ها بستگی دارد. وقتی  شفافیت در  صورت‌های مالی وجود نداشته باشد  سازمان بورس بعنوان متولی امر  مجبور به متوقف  کردن نمادهاست.

عباسی، در ادامه از پیش بینی وضعیت نماد‌ها در آینده خبر داد و گفت: بسته بودن  یا بازگشایی نماد‌ها یک قاعده کلی دارد.بعبارتی مجامع یک بُعد مثبت یا منفی دارد که نسبت به آن، ممکن است ابهاماتی درصورت‌های مالی وجود داشته باشد همانند نماد‌های وب، که بدلیل ابهام در صورت‌های مالی، مدت هاست که بسته بوده و خرید و فروش نمی‌شود.

این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان گفت: توقف دارایی در بورس‌ بعنوان توقف نماد شناخته می‌شود و مختص بورس تهران نیست؛چراکه متوقف شدن و بازشدن نماد‌ها در بورس سایر کشور‌ها نیز وجود دارد، اما در بورس تهران، بسته‌ماندن طولانی‌مدت نماد‌ها به یک معضل تبدیل شده و ریسک نقدشوندگی را بالا برده است.

گفتنی است، هنگامی که نماد مدتی است بسته شده، ولی در حال بازگشایی است، قبل از بازگشایی نماد در حالت مجاز محفوظ قرار می‌گیرد. در این حالت ارسال سفارش در نماد قابل انجام است، ولی هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. به محض مجاز شدن نماد، سفارشاتی که در نماد موردنظر ثبت شده قابل معامله خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1