پرداخت با واتساپ در هند به تاخیر افتاد

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

دولت هند با توجه به نگرانی های احتمالی درباره ذخیره داده های کاربران و سایر مسائل تصمیم گرفت که برنامه پرداخت با واتساپ که قرار بود در این کشور انجام شود را به تاخیر بیندازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ،  وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeiY) در هندوستان از واتساپ خواسته است که این شرکت علاوه بر همکاری بیشتر با بانک ها، اطلاعات اضافی بیشتری درباره این سیستم ارائه کند.
آنا یاه، سخنگوی واتساپ در این باره به بلومبرگ گفت: « ما در حال انجام همکاری نزدیک با دولت هند، NPCI (شرکت پرداخت ملی هند) و چندین بانک در این کشور هستیم و از تامین کنندگان سرویس های پرداخت خود خواسته ایم که خدمات پرداخت را برای استفاده افراد بیشتری گسترش دهند.» این به تاخیر انداختن در حالی رخ می دهد که بانک مرکزی هند سرویس های پرداخت را مجبور کرده است از سرورهای محلی برای ذخیره داده های مشتریان خود استفاده کنند.
در طی چند ماه گذشته، واتساپ یک قابلیت پرداخت در هندوستان راه اندازی کرده که در حال حاضر به یک میلیون کاربر رسیده است. با توجه به گزارش های ثبت شده در Quartz اکنون واتساپ در فرایند برطرف کردن ایرادات وارده در قابلیت پرداخت است و قصد دارد قابلیت های جدیدی را در طی مرحله آزمایش بتا (که از فوریه شروع شده است) در این سرویس قرار دهد. این سرویس پرداخت مبتنی بر رابط یکپارچه پرداخت (NPCI) طراحی شده و واتساپ توانسته با استفاده از آن گام اولیه برای شارژ کردن کیف پول دیجیتال را حذف کند. هم چنین کاربران می توانند با استفاده از این سرویس، پرداخت های خود را به صورت مستقیم از حساب بانکی مورد نظر خود از طریق شناسه کاربری مجازی انجام دهند.
با توجه به این که مرکز تحقیقاتی Credit Suisse پیش بینی بازار پرداختی 1 هزار میلیارد دلاری تا سال 2023 را داشته است، راه اندازی یک اپ پرداخت در هندوستان کاملا منطقی به نظر می آید. البته از آن جا که واتساپ برای راه اندازی اپ پرداخت خود نیاز به تایید و همکاری دولت این کشور داشته است، به عنوان یک اپ پرداخت برای راه اندازی سرویس خود در کشور هندوستان کند عمل کرده است. اما در ماه آوریل نیز واتساپ تبلیغات اپ پرداخت خود در هند را منتشر کرد که نشان دیگری از گسترش سرویس پرداخت واتساپ در بازار پرداخت این کشور است.

 

مترجم: سمانه سمیعی
منبع: https://www.pymnts.com/news/payments-innovation/2018/whatsapp-payments-rollout-delay-india-facebook/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄    =  34