پژوهش Fiserve؛ مشتریان هنوز نگران امنیت بانکداری همراه هستند

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط شرکت Fiserv درباره انتظارات و تجربیات مشتریان سرویس های پرداخت؛ نزدیک به 6 نفر از هر 10 مشتری قبض های خود را به صورت آنلاین پرداخت می کند اما تقریبا نیمی از این افراد هنوز نگرانی هایی درباره امنیت فرایند پرداخت خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هم چنین، مشتریان تمایل دارند که ویژگی ها و قابلیت های جدیدی به سرویس های پرداخت مورد استفاده آن ها افزوده شود. نزدیک به نیمی (46 درصد) از افراد سردرگم هستند و نمی دانند که از بین محصولات و خدمات مالی موجود کدام یک را انتخاب کنند.
سایر یافته‌های پژوهش
53 درصد از مشتریان اعلام کرده اند که علاقه دارند همواره به اینترنت متصل باشند. درصد مشابهی نیز اعلام کردند که اصلا به امنیت اینترنت و حریم شخصی اعتماد ندارند. از میان افرادی که در 30 روز گذشته از خدمات بانکداری همراه استفاده نکرده اند، 57 درصد گفتند علت این موضوع عدم اعتماد به امنیت است.
در 24 درصد از افراد مشاهده شد که احساس می کنند در سرویس های پرداخت شخص به شخص نگرانی کمتری راجع به امنیت وجود دارد. هم چنین 38 درصد از افراد اعلام کردند که مایل به پرداخت کارمزد برای رفع این نگرانی نیستند. 
با توجه به آمار 59 درصدی؛ به نظر می رسد مشتریان مایل هستند از پرداخت قبوض آنلاین و پرداخت قبوض الکترونیکی (53 درصد) استفاده کنند. پس از آن پرداخت قبوض موبایلی قرار می گیرد که آمار  27 درصدی را به خود اختصاص داده است. پرداخت شخص به شخص از طریق یک بانک از سوی 17 درصد از افراد مورد استقبال قرار گرفت و کیف پول های دیجیتال نیز 15 درصد از افراد را به خود جذب کرده است.
در میزان استفاده از کیف پول های دیجیتال رشد سالانه 53 درصدی مشاهده شده است. استفاده از موبایل برای پرداخت قبوض به میزان 48 درصد، سرویس های پرداخت P2P مبتنی بر FI به میزان 44 درصد و قبض های الکترونیکی 32 درصد از تراکنش های کیف پول موبایلی را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که میزان استفاده از پرداخت قبوض آنلاین هم چنان بدون تغییر مانده است. 
46 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش اعلام کردند که هنوز سردرگم هستند و نمی دانند از بین محصولات و خدمات ارائه شده کدام یک را انتخاب کنند.  هم چنین 33 درصد از افراد اعلام کردند که می دانند چه قابلیت هایی در بانکداری همراه وجود دارد اما نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند.

 

منبع: https://www.mobilepaymentstoday.com/news/study-consumers-still-wary-about-security-with-mobile-banking-payments/
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =