هتل‌های ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها بیت کوین را می‌پذیرند !

در حالی که تحریم‌های ایالات متحده بر روسیه و ایران افزایش پیدا کرده است، برخی از سیستم‌های رزرو هتل برای در امان ماندن از تحریم‌ها به عنوان روش پرداخت از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایالات متحده موضع سختگیرانه‌ای را در برابر ایران داشته است و روش پرداختی ارز‌های دیجیتال می‌تواند ناجی ایرانی‌ها در دور زدن تحریم و خدمات توریستی باشد.

سیستم‌های رزرو هتل در ایران ارزهای‌ دیجیتال را قبول می‌کنند
برخی از پورتال‌های آنلاین رزرو هتل در ایران، اکنون ارز‌های دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند تا تحریم‌های تحمیل شده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا را دور بزند. بنیان‌گذار و رئیس انجمن بیت‌ کوین هنگ گنگ، لئوناردو ویس در توییت و مصاحبه‌ای این خبر را تائید کرد. ویس اظهار داشت که پورتال رزرو هتل ایرانی کاربران خود را ترغیب به پرداخت با ارز‌هایی همچون بیت‌‌ کوین، اتریوم و بیت‌ کوین کش می‌کند.

تحریم‌ها بر اقتصاد مردم ایران اثر گذاشته است؛ همچنین ویس درباره‌ی افزایش پذیرش ارزدیجیتال توسط مردم برای دور زدن تحریم‌‌ها گفت: اشتباه اصلی ما این است که به دنبال پذیرش ارز‌ها دیجیتال توسط کاربران ممتاز در سیستم مالی مدرن هستیم. اکثر ما کارت‌های اعتباری داریم که توسط شرکت‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود. ما می‌توانیم هر وقت و هر کجا بخواهیم درآمد خود را از طریق خودپرداز‌های مختلف نقد کنیم یا حقوقمان را به حساب بانکی‌مان بریزیم.

ویس معتقد است که مناطقی از جهان که ساختار اقتصادی ضعیفی دارند و استفاده‌ی آن‌ها از سیستم مالی جهانی ممنوع شده است می‌توانند از بیت‌ کوین استفاده کنند.

ممکن است بیت‌ کوین توسط بعضی‌ها که کارت‌های اعتباری بین‌المللی در اختیار آن‌هاست پذیرفته نشود؛ اما برای افرادی که نمی‌توانند از این موارد استفاده کنند، مطلوب است.

آیا دولت ایران از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند؟
وقتی هتل‌ها برای دور زدن تحریم‌ها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند آیا دولت ایران هم به فکر چنین استفاده‌ای است؟

در پی تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، دولت ایران به طور جدی به فکر استفاده از ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌هایی است که پرداخت‌های بین‌المللی را تاثیر قرار می‌دهند.

محمدرضا پورابراهیم، ​​رئیس کمیته‌ی اقتصادی مجلس ایران، اخیرا در مصاحبه‌ی خود با روزنامه روسی RBC اظهار داشت که در حال حاضر می توانند از طریق یک سیستم سوئیفت مانند بر بستر ارز‌های دیجیتال با بانک مرکزی هند همکاری کند.

همچنین پورابراهیم به RBC گفت: مجلس ایران بانک مرکزی را مجبور به ارائه‌ی پیشنهاد برای استفاده از ارز‌های دیجیتال کرده است؛ در طول یک یا دو سال گذشته، استفاده از ارز‌های دیجیتال به یک مسئله مهم تبدیل شده است که البته یکی از بهترین راه‌ برای جلوگیری از استفاده‌ی دلار و جایگزین سیستم سوئیفت شدن است. آن‌ها [روسیه] نظر ما را قبول دارند. در صورتی که ما موفق به انجام این کار شویم جزء اولین کشور‌هایی می‌شویم که مبادله‌ی کالا با ارزدجیتال انجام می‌دهیم.

در گذشته ایران برای استفاده از ارزهای دیجیتال مخالفت‌هایی داشته است؛ اما به نظر می رسد که این روش پرداختی می‌تواند جایگزین بسیار مناسب برای پول نقد فیاتِ متمرکز شده باشد.

 

منبع: ارزدیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  3  =