پول‌های سرگردان قفل طرح‌های نیمه تمام را باز می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس:

عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت واگذاری پروژه‌های عمرانی به مردم تاکید کرد و گفت: فروش سهام پروژه‌های عمرانی به مردم می‌تواند ضمن ساماندهی پول‌های سرگردان، تکمیل این طرح‌ها را رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدهادی بهادری با اشاره به نوسان شدید قیمت ارز در کشور و تاثیر آن بر روند تکمیل پروژه های عمرانی، گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی روال تعریف پروژه های عمرانی باید تغییر کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پروژه های عمرانی سنگین را با روش های مشارکتی به سرانجام برساند، افزود: بهترین روش در این حوزه مشارکت با مردم است از اینرو دولت باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کند.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای نقدینگی در کشور و تورم ناشی از آن، تصریح کرد: بهتر است که دولت به صورت سهام پروژه های عمرانی را به مردم واگذار کند، زیرا با این روش نقدینگی سرگردان در جامعه نیز ساماندهی خواهد شد. بهادری با تاکید بر اینکه مردم آمادگی خرید بسیاری از پروژه ها را دارند، گفت: پروژه های اقتصادی را باید طبق قانون برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی به مردم واگذار کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واگذاری پروژه های عمرانی به مردم عدد قابل توجهی را نصیب این پروژه ها می کند، افزود: به نظر می رسد در واگذاری پروژه های عمرانی به مردم سست عمل می شود و روش هم درست نیست.

بهادری ادامه داد: اینکه یک پروژه صرفا برای خرید گذاشته شود مدل مناسبی نیست، زیرا با این روش فرد متقاضی نمی تواند یک باره به خرید ۵ هزار میلیارد تومان یا بیشتر اقدام کند از اینرو دولت باید با سهیم کردن مردم نسبت به تکمیل این نوع طرح ها اقدام کند.

وی با اشاره به واگذاری سهام ستاره خلیج فارس به مردم، گفت: دولت با این اقدام در دو روز ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شرکت های سرمایه گذاری در سال های قبل به خوبی در حوزه های مختلف فعال بوده اند، افزود: دولت باید با واگذاری پروژه های عمرانی به مردم علاوه بر کمک به تکمیل این طرح ها سرنوشت پول های سرگردان مردم را نیز مشخص کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: واگذاری پروژه های عمرانی به مردم بازی دو سر بُرد است، اما متاسفانه تاکنون وزارت راه و شهرسازی هیچ حرکتی در این بحث نکرده است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1