بهره مندی ۱۶۲ هزار میلیارد ریالی بخش های اقتصادی از تسهیلات

بانک ملی ایران در راستای کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی، بیش از ۳۵۱ هزار و ۶۷۹ فقره تسهیلات به ارزش ۱۶۲ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال طی سه ماه ابتدای امسال به اقتصاد کشور تزریق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر ۲۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در شش هزار و ۳۱۰ فقره پرداخت کرده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات پرداختی بانک به بخش های مختلف اقتصادی در مدت مذکور، بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۵۰ فقره به ارزش چهار هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس در مدت مذکور، سه هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۹ هزار و ۸۰۶ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۲۷ هزار و ۴۲ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

در سال گذشته همچنین ۲۸۶ هزار و ۱۲۲ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۱۴۹ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  ⁄  5  =