بازارسهام، تورم و نقدینگی را کنترل می‌کند

کارشناس تحلیل گر بازار سرمایه گفت: بازار سهام می‌تواند تورم و نقدینگی را در بازار سهام کنترل کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همایون دارابی تحلیل گر بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سهام می‌تواند تورم و نقدینگی را کنترل کند. به عبارتی جایی که نقدینگی به سهام تبدیل شود می‌توان در بنگاه‌ها در دراز مدت سرمایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: زمانی که نقدینگی بدون برنامه ریزی مهار شده باشد بدلیل تمایلات سفته بازی، وارد معاملات کوتاه مدت می‌شود، اما وضعیت در بازار سرمایه، این نقدینگی را وارد پروسه درازمدت می کند.

دارابی تصریح کرد: توسعه بازار مالی، یکی از کلید‌های دستیابی به رشد بلندمدت اقتصاد است. رشد غیرتورمی بلندمدت اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال، نیازمند تجهیز منابع مالی و تخصیص بهینه آن‌ها در اقتصاد ملی است و این مهم با کمک بازار‌های مالی سازمان‌یافته صورت می گیرد.

این تحلیل گر بازار سرمایه  افزود: کارآمدی بازار مالی مستلزم روان‌سازی معاملات و فراهم کردن شرایط مدیریت ریسک است. بازار سهام، هم اکنون به یک واقعیت اقتصادى تبدیل شده است که می‌تواند نقش موثرى در تامین مالى صنایع بزرگ و متوسط داشته باشد.

دارابی در پایان، بازار سرمایه را فرصتی برای کنترل تورم و نقدینگی دانست و گفت: با عزم جدی دولت ،شاهد بهبود عملکرد بازار سرمایه هستیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  45