روند رو به رشد بانک توسعه صادرات ایران با لغو تحریم‌ها

موسسه کاپیتال اینتلیجنس:

“روند رو به رشد، بهبود نسبت کفایت سرمایه، نسبت های نقدینگی مطلوب”، اینها تعابیری است که موسسه بین المللی کاپیتال اینتلیجنس (Capital Intelligence) در آخرین گزارش خود درباره بانک توسعه صادرات ایران به کار برده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کاپیتال اینتلیجنس در گزارش منتشره سال جاری رتبه حمایتی 2 برای بانک توسعه صادرات در نظر گرفت که به گفته این موسسه نشانگر احتمال بالای حمایت دولت ایران در حوزه نقدینگی و سرمایه است.
این موسسه نسبت کفایت سرمایه بانک با افزایش سرمایه 10 تریلیون ریالی را در شش ماهه اول 1396 بهبود یافته اعلام کرده و افزوده است: این نسبت به سطح قابل اطمینانی رسیده است.
براساس این گزارش، دسترسی مستقیم بانک توسعه صادرات ایران به تسهیلات منظم میان مدت و بلند مدت دولتی یکی از عوامل بهبود رتبه بانک شده است.
این موسسه علاوه بر اینکه در گزارش خود نسبتهای نقدینگی بانک توسعه صادرات را مطلوب ارزیابی کرده، یادآور شده است که از زمان لغو تحریمها در ژانویه 2016 روند رو به رشدی در فعالیتهای بانک توسعه صادرات ایران مشاهده می شود.
کاپیتال اینتلیجنس همچنین در گزارش خود آورده است: مدل مطلوب کسب و کار بانک توسعه صادرات نشان می دهد این بانک از بهبود اقتصادی و کاهش تورم منتفع می شود.
این گزارش اضافه کرده است: رتبه ارزی بلندمدت و کوتاه مدت بانک توسعه صادرات ایران نسبت به سال قبل از آن تغییری نداشته و درسطح رتبه ارزی کشور قرار دارد. همچنین چشم انداز بانک تا قبل از ماه می 2018 میلادی "پایدار" بوده است.
کل دارایی های بانک توسعه صادرات ایران تا پایان سپتامبر 2017 معادل 7.6 میلیارد دلار و کل سرمایه بانک 2 میلیارد دلار اعلام شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  9  =