بانکداری با واتساپ در آفریقا

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

گروه بانکداری Absa در آفریقای جنوبی به منظور دیجیتالی کردن کسب و کار خود به تازگی بانکداری با واتساپ را راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این بانک استراتژی رشدی برای به دست آوردن سهم بازار تعیین کرده است و پس از جدایی از PLC بارکلیز توانسته میزان فروش خود را در سراسر این قاره از 6 درصد به 12 درصد افزایش دهد.
گروه بانکداری Absa برای رسیدن به این منظور، خود را با تغییر رفتار مشتریان تطابق می دهد و قصد دارد انجام امور بانکی را در هر لحظه از شبانه روز و هر مکان مورد نظر مشتری ممکن سازد. 
سرویس بانکداری چتی (ChatBanking) بر روی واتساپ سیستم پیامرسانی اتوماتیک است و امکان انجام امور بانکی بر روی پیامرسان مورد علاقه مردم را برای کاربران فراهم می کند. کاربران می توانند از زبان محاوره ای و دستورات کوتاه و ساده برای انجام امور بانکی بر روی پیامرسان استفاده کنند. این یکی از پیشرفت های اخیر در عرصه تکنولوژی های بانکداری است که مشتریان را قادر می سازد با استفاده از ارسال پیام های کوتاه در پیام رسان واتساپ بتوانند از این اپ برای انجام امور مالی خود استفاده کنند.
آرری راتنباخ مدیرعامل شرکت بانکداری خرد و کسب و کار بانکی Absa انجام امور بانکی از طریق واتساپ را امن، خصوصی و یکپارچه می داند. وی در این باره گفت:« هدف ما این است که یک گروه بانکی کارآفرین و کاملا دیجیتالی باشیم تا سهم موثری در رفاه مالی مشتریان در جوامع هدف داشته باشیم. بانکداری چتی بر روی واتساپ امکان مقرون به صرفه، امن و ساده ای است که تعاملات دیجیتال و دسترسی کارآمد به مشتریان را از طریق یک رابط امن فراهم می کند. ما در روزهای اولیه اجرای این طرح شاهد استقبال بسیار خوبی از کاربران بودیم. مخصوصا این که کاربران برای خرید شارژ یا اینترنت موبایل از این سرویس بیشتر استفاده می کنند.»
خبرگزاری رویترز در گزارش جداگانه ای آورده است که بانک فرانسوی Societe Gernerale در حال گفتگو با گروه بانکداری Absa به منظور فروش واحد محلی خود است. زیرا این بانک فرانسوی قصد دارد از صنعتی شده ترین اقتصاد آفریقا دو منبع آشنا با این موضوع را بیرون بکشد.

 

منبع: business report , reuters

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  8  =