بازار ۲۶میلیارد دلاری

پلتفرم‌های کربنکینگ: پیش‌بینی بازار 2016- 2021

انتظار می‌رود تا سال 2021 بازار اپلیکیشن‌های سرویس‌های مالی و بانکداری به 26.4 میلیارد برسد/ درآمد حاصل از فروش لایسنس، پشتیبانی و نگهداری و همچنین اشتراک نرم‌افزار مورد بررسی قرار گرفته است/ مشتریان در اپلیکشن‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که براساس قابلیت‌های جدیدی ساخته شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار بانکداری جهانی و اپلیکیشن‌های سرویس‌های مالی تا سال 2021 به 26.4 میلیارد دلار می‌رسد. درحالی‌که در سال 2016 به میزان 25.1 میلیارد دلار و با نرخ رشد سالانه یک درصد بوده است.
10 ارائه کننده برتر خدمات نرم‌افزاری در سال 2016 به میزان 54 درصد از بازار اپلیکیشن‌های خدمات مالی و بانکداری جهانی را به خود اختصاص دادند که این سهم با رشد 3/2 درصدی به درآمد 25.1 میلیارد دلاری نزدیک شد. این درآمد حاصل از فروش لایسنس، پشتیبانی و نگهداری و همچنین اشتراک نرم‌افزار است.
در سال گذشته شرکت FIS Global در بازار پیشرو بود و 14 درصد از سهم درآمدزایی را از این بازار را به خود اختصاص داد. پس از آن Fiserv، Microsoft، SAP و SS&C Technologies در رده‌بندی قرار می‌گیرند.
 
تصویر 1- سهم بازار هر اپلیکیشن‌ خدمات مالی و بانکداری از میان 10 توزیع‌کننده برتر اپلیکیشن‌های مالی (برحسب درصد)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در بازه زمانی پیش‌بینی مشخص شده، انتظار می‌رود تا سال 2021 بازار اپلیکیشن‌های سرویس‌های مالی و بانکداری به 26.4 میلیارد برسد. درحالی‌که در سال 2016 به میزان 25.1 میلیارد دلار و با نرخ رشد سالانه یک درصد بوده است.
در این مقاله، فهرستی از رتبه‌بندی 10 تامین‌کننده برتر سرویس‌های مالی و بانکداری در سال 2016 و سهم آن‌ها در بازار را ارائه می‌کنیم. تصویر 3 پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره بازار اپلیکشن‌های سازمانی براساس حوزه فعالیت و مبنی بر ترجیحات خریداران و تمایل مشتری برای سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار را در صنعت‌هایی نمایش می‌دهد که پیوسته در حال ارتقا و جایگزینی اپلیکیشن‌های مختص صنعت هستند. 
 
تصویر 3 – پیش‌بینی بازار اپلیکیشن‌های سازمانی جهانی 2016-2021  در صنعت‌های مختلف (برحسب میلیون دلار)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سمت خریداران این سرویس‌ها، مشتریان در اپلیکشن‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که براساس قابلیت‌های جدیدی ساخته شده باشد. قابلیت‌هایی اهمیت بیشتری دارد که انتظار می‌رود جایگزین سیستم‌های قدیمی آن‌ها شود. در بسیاری از موارد، ارتقاهایی که در رقابت با سایر نرم‌افزارها انجام می‌شود و جایگزینی‌هایی که می‌تواند تاثیری بر تغییرات سهم آن‌ها در بازار آینده داشته باشد تاثیرگذار است.
از سال 2010، محققان بر مطالعه الگوهای اخیر بانکداری و خرید نرم‌افزارهای ارائه کننده خدمات مالی از سوی مشتریان در سراسر جهان متمرکز بودند. داده‌های انبوهی برای انجام این پیش‌بینی‌ها و فرضیه‌ها جمع‌آوری شده است. در برخی موارد روندهای کاهشی و افزایشی شرکت‌های توزیع‌کننده‌های نرم‌افزارها و محصولات آن‌ها مورد بررسی فصلی قرار گرفت.
قابلیت‌های تحلیل میزان سود و زیان پایگاه داده این گروه تحقیقاتی پیوسته در حال به‌روزرسانی است. هر سال ده‌ها هزار مشتری بانکداری و سرویس‌های مالی از نظر آمار سود و زیان از سوی منابع آگاه عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
نسخه گسترده‌تر این پژوهش، تحلیل عمیقی روی بیش از 500 توزیع‌کننده نرم‌افزارهای مالی و بانکی صورت داده است. هر یک از تیم‌های تحقیقاتی جهانی بررسی سالانه‌ای روی هزاران توزیع‌کننده نرم‌افزارهای جهانی انجام می‌دهند. 

 

منبع: ماهنامه بانکداری آینده شماره 33 تیر 97 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −  80  =