موتور جستجوگر چینی بایدو مباحث مربوط به ارز دیجیتال را سانسور می‌کند

غول جستجوی چین، بایدو (Baidu) برای مسدودسازی محتوای مرتبط با ارز دیجیتال در انجمن‌های آنلاین خود اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روزنامه چین تایمز روز یکشنبه گزارش داد که بایدو به دنبال محدودیت یا ممنوعیت کامل مباحث مرتبط با ارز دیجیتال مطرح شده در بایدو تیبا است. بایدو تیبا یک پلتفرم ارتباطی بزرگ شبیه به ردیت (Reddit) است.

به نقل از یک منبع ناشناس نزدیک به شرکت؛ در حال حاضر، با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، این شرکت به بررسی سخت‌گیرانه ارزدیجیتال پرداخته و به ساب‌فروم ها در این زمینه اجازه ارائه محتوا نخواهد داد.

نماینده بایدو تیبا در گفتگویی اذعان داشت که این شرکت بر اساس قوانین و مقررات موجود در کشور چین، کسب و کار مربوط به انجمن آنلاین خود را اداره و مدیریت خواهد کرد. این نماینده نظر خاصی در مورد مباحث مربوط به ارز دیجیتال ارائه نداد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر دست کم تالارهای گفتگوی «ارز دیجیتال» و «پول مجازی» در این انجمن از دسترس خارج هستند و هنگامی که کاربران این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند با جمله مقابل روبه‌رو خواهند شد: این انجمن به دلیل قوانین، مقررات و سیاست‌های مربوطه به طور موقت بسته شده‌است.

نماینده بایدو تیبا در خصوص این ممنوعیت اظهار داشت که علت این امر مظنون بودن به این تالارها در توزیع اطلاعات مربوط به عرضه‌های اولیه سکه (ICOs) و سفته‌بازی ارز دیجیتال بوده است.

این نماینده با اشاره به اخبار هفته گذشته در خصوص مسدود شدن حساب‌های مرتبط با ارز دیجیتال در پیام رسان وی‌چت گفت به همان دلایلی که وی چت این ممنوعیت را اعلام کرد، بایدو نیز دست به این اقدام زده است. همچنین سیستم‌های خدمات پرداخت با تلفن همراه چینی وی‌چت پِی(WeChatPay) و علی پِی (Alipay) هم پیش از این خبر از ادامه نظارت و تعلیق حساب‌هایی که از خدمات پرداخت این شرکت‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، داد.

بایدو تیبا بزرگترین انجمن آنلاین برای کاربران اینترنت در چین است که در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد. بایدو مدعی است که این سایت در حال حاضر ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

گفتنی است سایر تالار‌های گفتگو با موضوعات مشابه نظیر بیت کوین، اتریوم، استخراج بیت کوین و غیره همچنان در بایدو تیبا فعال هستند.

 

منبع: ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2