بریتانیا به دنبال حفظ ارتباطات بانکی خود با ایران

مقامات لندن در حال مذاکره با توکیو در جهت پیدا کردن راه های حفظ ارتباطات بانکی خود با ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لندن به تازگی مذاکرات مخفیانه ای را با توکیو برای یافتن راه های حفظ ارتباطات بانکی با ایران و واردات نفت از تهران آغاز کرده است.

مجله تایمز در سرمقاله خود نوشت: وزارت خارجه بریتانیا و مقامات خزانه داری این کشور به دلیل انعقاد قرار دادهای نفتی توکیو با تهران به طور مستقل و نیز مدیریت قرار دادهای بیمه ای در طول تحریم های گذشته علیه تهران با ژاپن رایزنی کرده اند.

سخنگوی وزات خارجه بریتانیا گفت: در مورد تصمیم خود برای حفظ توافق هسته ای با ایران شفاف بوده است؛ ما با اروپا و دیگر شرکای خود برای اطمینان بخشیدن به ایران به منظور سود بردن از کاهش تحریم ها از طریق تجارت مشروع در حال همکاری هستیم و تا زمانی که ایران به تعهدات خود در راستای توافق هسته ای عمل کند این کار ادامه دارد.

در حال حاضر ژاپن همچنان از ایران نفت خام وارد می کند و توکیو خواهان مذاکره با واشنگتن برای مصون ماندن از تاثیرات سوء تحریم های آمریکا است. در زمان تحریم های گذشته علیه ایران، ژاپن راه های گریز قانونی پیدا کرده بود تا به این کشور اجازه واردات نفت از ایران با وجود محدودیت های جهانی دهد.

مقامات ژاپنی اعلام کردند که به نفت ایران نیازمند هستند و به معافیت از تحریم های آمریکا استناد می کنند که صنعت انرژی این کشور در اولویت اصلی آنها قرار دارد.

بر پایه این گزارش، وزرای بریتانیایی خواهان ادامه واردات نفت از ایران هستند؛ ضمن اینکه بریتانیا به دنبال معافیت هایی است که به شرکت های آن اجازه ادامه فعالیت تجاری در بخش های کلیدی ایران را بدهد.  

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −    =  68