پیام‌رسان بزرگ لاین ارز دیجیتال خود را رسما راه‌اندازی کرد

طبق اعلامیه‌ای که ۳۱ آگوست در وبسایت غول پیام‌رسانی لاین (LINE) منتشر شد، این شرکت ژاپنی ارز دیجیتال و بلاک چین خود را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این پیام‌رسان ژاپنی اعلام داشت که بلوک اولیه (Genesis Block) شبکه اصلی خود را که لینک چین (LINK chain) نام دارد، در ۲۳ آگوست تولید کرده است. شرکت ژاپنی لاین این شبکه اصلی را یک بلاک چین سرویس محور توصیف کرده که قابلیت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز را در پلتفرم پیام‌رسان امکان‌پذیر می‌سازد.

شرکت لاین در نظر دارد در مجموع یک میلیارد توکن در این پلتفرم عرضه کند که ۲۰ درصد از این مقدار به عنوان ذخایر شرکت نگه‌داری خواهد شد. همچنین توکن‌های این پلتفرم به عنوان ابزار پرداختی برای سرویس‌های مختلف لاین در آینده استفاده می‌شود.

طبق اعلامیه منتشر شده توسط لاین، توکن‌های جدید توسط شرکت تابعه سنگاپوری LINE Tech Plus PTE که اوایل بهار سال جاری توسط لاین ساخته شد، صادر خواهد گردید.

به جای استفاده از ICO در این پروژه، توکن‌های جدید در این پلتفرم از طریق سیستم پاداش‌دهی بین کاربرانی که از سرویس‌های لاین استفاده می‌کنند، به عنوان ابزار انگیزشی و مشوق توزیع خواهد شد. برای مثال شرکت لاین اعلام کرده است که با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز در این پلتفرم، کاربران جهت تشویق به استفاده بیشتر از این سرویس‌ها توکن‌های LINK دریافت خواهند کرد. طبق وایت‌پیپر شرکت، دو برنامه غیرمتمرکز تا سپتامبر سال جاری و بیش از ده برنامه غیرمتمرکز تا سه ما‌هه اول سال ۲۰۱۹ برای این پلتفرم عرضه خواهد شد.

علاوه بر استفاده از توکن‌ها به عنوان ابزاری انگیزشی، کاربران بین‌المللی قادر خواهند بود توکن‌های LINK را بر روی صرافی BITBOX که لاین اخیراً راه‌اندازی کرده است، از ماه سپتامبر معامله کنند. همچنین در این اعلامیه عنوان شده است که صرافی BITBOX هنوز مجوز لازم برای فعالیت را از آژانس خدمات مالی ژاپن دریافت نکرده است و به همین دلیل مردم ژاپن فعلاً نمی‌توانند از BITBOX به عنوان ابزار معامله و خرید توکن استفاده کنند.

در اوایل ماه آگوست، شرکت ژاپنی لاین از اختصاص دادن سرمایه ۱۰ میلیون دلاری با هدف سرعت بخشیدن به توسعه و پذیرش ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین خبر داد.

 

منبع: ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  86