بررسی ویژه طرح بانکداری در بهارستان/ ضرورت جراحی گسترده اقتصاد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس هیچگونه برنامه مشخصی برای بهبود وضعیت اقتصادی ندارد، از دستور کار ویژه رسیدگی به طرح بانکداری در مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، گفت: تحریم‌های اقتصادی، موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون با آن درگیر بوده است. اما امروز با توجه به شکل گیری گروه اقدام ایران (Iran Action Group) این تحریم‌ها با شدت بیشتری اعمال می‌شود.

وی افزود: به نظرم دولت و مجلس می‌توانند با همکاری یکدیگر از حداکثر توان داخلی بهره‌برداری و رضایت مردم را جلب کنند. فرق نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام استکباری مانند آمریکا، گفت: در ایران مردم همواره پشتیبان نظام هستند؛ اما در کشورهای استکباری اینطور نیست.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گاهی سیاست‌های غلط باعث بروز مشکلات اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر فولاد در بورس با قیمت دو هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ اما با قیمت ۷ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. معتقدم، به راحتی می‌توان از بروز اینگونه رانت‌ها جلوگیری کرد و اجازه نداد این فرآیند ادامه پیدا کند. بنابراین اگر بتوانیم اقتصاد بومی کشور را شفاف کنیم، هم اقتصاد توسعه و هم نارضایتی کاهش می‌یابد.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که طرح و برنامه مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی در حال حاضر چیست؟ گفت: متاسفانه مجلس برنامه مشخصی برای کنترل این وضعیت ندارد. بنده بارها به هیات رییسه مجلس تذکر داده‌ام که هنگامی که مردم با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند، زمان طرح مباحثی مانند رفع حصر و حمایت از کودکان نیست.

وی افزود: در اینکه ما در بسیاری از موارد نیاز به قانون یا تکامل قانون داریم شکی نیست؛ اما در حال حاضر مباحث مهم‌تر و با اهمیت‌تری وجود دارد که باید به آن توجه شود. باز هم تاکید می‌کنم که مجلس شورای اسلامی اقدام ویژه‌ای به منظور بهبود وضعیت و رفع مشکلات اقتصادی انجام نداده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون به منظور بررسی طرح بانکداری، گفت: با وجود اینکه هفته آینده تعطیلات تابستانی مجلس است، کمیسیون اقتصادی ضمن نامه نگاری با رییس مجلس، تصمیم دارد به منظور بررسی طرح بانکداری در مجلس حضور داشته باشد.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر تیم اقتصادی دولت می‌تواند کمکی به بهتر شدن وضعیت اقتصاد کند، گفت: ۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور از وی درخواست کردند تا به منظور بهبود وضعیت اقتصادی، تغییراتی در وزارتخانه‌های خود به ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی اعمال کند. اما دولت به جز رییس کل بانک مرکزی، تغییر دیگری را اعمال نکرد.

وی افزود: سیستم اداری و اقتصاد حاکم بر کشور معیوب است؛ بنابراین به نظرم با تغییر یک فرد یا یک وزیر، مشکلی حل نمی‌شود. چنانچه بخواهیم مشکلات اقتصادی به طور کامل برطرف شود، باید دست به جراحی گسترده اقتصاد بزنیم.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  6  =