صنعت بیمه مکمل بهره گیری از ارزهای دیجیتال جهت بهره وری در اقتصاد /ملزومات این اثرگذاری چیست؟

در پی تاکید رئیس کل بیمه مرکزی برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال بررسی شد؛

صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از بازوهای اثر گذار بازار مالی در کنار سایر نهادی های مرتبط مانند شبکه پولی ، وزارت ارتباطات می تواند در صورت تدوین مقررات مربوط به بکارگیری ارزهای مجازی در ایران سهم قابل توجهی در حوزه پوشش بیمه ای این ارزها ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ریسک نیوز، در حالیکه این روزها بانک مرکزی ، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مالی ورود به عرصه ارز دیجیتال را نیاز مبرم اقتصاد ایران می دانند و طبق برخی گزارشات بانک مرکزی نیز جهت تدوین آیین نامه ها و پیش نویسهای ورود به این حوزه اقدامات متنوعی انجام داده ، اظهار نظر رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان بازوی نظارتی یکی از بازار های مالی در خصوص ضرورت ورود به این حوزه نیز تکمیل کننده قطعات پازل شکل گیری ارز دیجیتال در ایران محسوب می شود.

فرصت طلایی توسعه ی اقتصادی

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد صنعت بیمه برای دستیابی به شبکه گسترده دیجیتالی و استفاده از فن آوری های نوین، تصریح کرد: بهره گیری از ارز دیجیتالی کشور ما را یک گام دیگر به بهره وری مناسب نزدیک می کند و باید از این فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

شرایط برد-برد در یک قدمی صنعت بیمه

این گفته های رئیس کل بیمه مرکزی نشان می دهد ، صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از بازوهای اثر گذار بازار مالی در کنار سایر نهادی های مرتبط مانند شبکه پولی ، وزارت ارتباطات می تواند در صورت تدوین مقررات مربوط به بکارگیری ارزهای مجازی در ایران سهم قابل توجهی در حوزه پوشش بیمه ای این ارزها ایفا کند.

لازم بذکر است که شرکتهای بیمه می توانند با طراحی محصولات جدید در این حوزه به پوشش بیمه ای ارزهای دیجیتال ورود پیدا کنند ، در این راستا به نظر می رسد بیمه مرکزی نیز در صورت تدوین مقررات از سوی بانک مرکزی لازم است ، دستور العمل یا پیش نویسی را جهت چگونگی ورود شرکتهای بیمه به این حوزه تدوین نماید.

غلامرضا سلیمانی طی نشستی که با  معاونان و مدیران کل بیمه مرکزی تاکید داشته ،تجمیع اطلاعات و تکمیل زیرساخت های شبکه ای در صنعت بیمه و دسترسی شرکت های بیمه به تحلیل اطلاعات، شرایط "برد – برد" را برای بیمه گران و بیمه گذاران ایجاد خواهد کرد.

صنعت بیمه نیازمند برنامه ریزی مدون
به هر روی  اظهارات غلامرضا سلیمانی نشان می دهد از ملزومات اثرگذاری صنعت بیمه در فناوریهای نوین که منجر به بهروری در اقتصاد می شود  اولا تحول در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه واحد فاوا است ، دوما این نهاد نظارتی ضرورت ورود به  عرصه های نواورانه  که سبب ایجاد بهره وری در اقتصاد می شود را دریافته اما باید برای سهیم بودن در آن برنامه ریزی مدون داشته باشد.

 

به گزارش ریسک نیوز  یکی از مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال عدم وجود یک قدرت مرکزی است. هیچ یک از مقامات مرکزی حق انحصار برای نگهداری حسابها را ندارند و این از مزیتهای این تکنولوژی محسوب می شود. تکنولوژی‌های ارزهای رمزنگار و غیرمتمرکز در حال انفجارند و تنها با یک نگاه به آمار و اعداد می‌توان وضعیت تحولی بازار را به خوبی درک کرد. سرمایه‌گذاری در بازار، حجم تراکنش‌ها و نرخ پذیرش از سوی افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها به یک مقیاس جهانی رسیده است. دنیای امروز به لطف تکنولوژی بلاکچین به سوی یک اقتصاد غیرمتمرکز حرکت می‌کند و به مرور زمان نیاز به واسطه‌ها و دلالان به طور کامل حذف می‌شود.

 

منبع: ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  16