گسترش سامانه ملی سککوک در مناطق آزاد و استانی

به دنبال اجرای تفاهم نامه با معاون رییس جمهور، بازرگانان و تولید کنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و استان‌های خراسان جنوبی و مازندران با قابلیت‌های سامانه ملی سککوک آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در ادامه درخواست های استانی، سامانه سککوک هفته پر کاری را پشت سرگذاست که با چندین سفر استانی به مناطق آزاد مختلف کشور و مذاکرات کاربردی با مدیران مناطق یادشده، همراه شد. بازرگانان و تولیدکنندگان مستقر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در کشورنیز، با ابعاد فنی و قابلیت های این سامانه ، از نزدیک آشنا شدند.

مازندران؛ تشریح قابلیت های سککوک

در سفر به استان مازندران، جلسه پرزنت سامانه سککوک ازسوی دست اندرکاران این سامانه، در شرکت شهرک های صنعتی این استان برگزار شد. در این نشست فردوس باقری یکی از مدیران سامانه ملی سککوک به معرفی ابزارهای موجود در این سامانه و کارکردهای مختلف آن پرداخت.

در این جلسه کامران علیپور، معاون شهرک های صنعتی استان مازندران و حمیدرضا میرزاپور مدیر توسعه صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران و جمعی از تولید کنندگان و بازرگانان این استان حضور داشتند.

منطقه آزاد اروند؛ حمایت از سککوک

بنا به همین گزارش، در ادامه سفرهای استانی یادشده، فردوس باقری از دست اندرکاران سامانه ملی سککوک در «سازمان منطقه آزاد تجاری اروند» حضور یافت و این سامانه را معرفی کرد. در این نشست، در دهکده بریم منطقه آزاد تجاری اروند برگزار شد و سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، جبار سالم پور، مدیر تولید سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمود عبدی اسکویی، مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، عادل معطی، مشاور معاونت تولید صادرات وفن آوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سامانه سککوک را برای پیشبرد فعالیت­های تجاری وافزایش داد و ستد با بازرگانان کشورهای همسایه موثر قلمداد کردند. همچنین در ادامه این سفر دست اندرکاران سامانه سککوک با مسئولان کارخانه جی ال ایکس- که در تولید تلفن­ های همراه و تبلت فعالیت دارد- و کارخانه تولید پوشاک بردیا، در منطقه اروند، مذاکراتی به عمل آوردند.

خراسان جنوبی؛ پاسخ به یک نیاز حتمی

این گزارش می افزاید: بیرجند در استان خراسان جنوبی نیز میزبان دست اندرکاران سامانه ملی سککوک بود. در جلسه ­ای که در ساختمان وزرات صمت در شهر بیرجند برگزار شد، سیدحمید خیام زاده از دست اندرکاران سامانه سککوک به معرفی و تشریح قابلیت های این سامانه پرداخت.

در این نشست، مهدی پارسا، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، مرتضی عابدینی معاون سازمان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان، حسین رجبی مسئول امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، محسن مودلی رییس گروه سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی و همچنین مدیران عامل شرکت های تولیدی و صنعتی و بازرگانان استان، حمایت خود را از این سامانه اعلام کردند و آن را پاسخ به یک نیاز حتمی دانستند.

منطقه آزاد ارس؛ سککوک عامل افزایش داد و ستد با همسایگان

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که؛ دست اندرکاران سامانه ملی سککوک نشستی صمیمانه با مسئولان و بازرگانان سازمان منطقه آزاد ارس، برگزار و قابلیت ها و ابزارهای سامانه سککوک را تشریح کردند. همچنین به پرسش های بازرگانان در خصوص قابلیت ها و طرز کار سامانه یادشده، پاسخ گفتند.

در این نشست احد نصرتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، بابک عبدل نژاد مدیر توسعه تجارت منطقه آزاد ارس و جلال حاجی پور کارشناس توسعه تجارت منطقه آزاد ارس و محسن شیخ لو مدیر امور کشاورزی، حسن اسکندری مدیر بازرگانی منطقه آزاد یادشده و همچنین عادل معطی مشاور معاونت تولید صادرات وفن آوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و سید محمود عبدی اسکویی، مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیران شرکت های تجاری و بازرگانی و همچنین تولیدکنندگان، توسعه سامانه ملی سککوک را عامل افزایش و تسهیل تجارت در منطقه یادشده خواندند. در خاتمه این سفر دست اندرکاران سامانه ملی سککوک ضمن بازدید از کارخانه های آریان دوخت ارس، کارخانه پانا چوب ارس و کارخانه پاک سون، مذاکراتی با مدیران این مجموعه ها داشتند.

گفتنی است، سفرهای استانی مسئولان سامانه ملی سککوک به مناطق آزاد و معرفی این سامانه و نیز مذاکره با مدیران مناطق یادشده در ادامه تفاهم نامه ای است که میان این سامانه ملی و سازمان مرکزی مناطق آزاد کشور منعقد شده است.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =