سلامت شبکه پرداخت الکترونیک با اقدامات شاپرک افزایش یافت

عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

عضو هیات‌ رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در شرکت شاپرک از نزدیک در جریان اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های این شرکت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معصومه آقاپور علیشاهی در این بازدید که با حضور مسئولان بانک‌مرکزی، برخی اعضای هیات‌ مدیره و معاونان شرکت شاپرک انجام شد، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بانک‌مرکزی و شاپرک در حوزه پرداخت الکترونیک گفت: برنامه‌ریزی و پیش‌بردن پروژه‌ها در کشور ما با وجود فرایندهای پیچیده و گاه نفس‌گیر بروکراتیک، اتفاقی درخور تقدیر و تحسین است و گزارش امروز مدیرعامل شرکت شاپرک درباره اقدامات متنوع انجام شده نشان‌می‌دهد که مجموعه شاپرک به خوبی از عهده این کار دشوار در زمینه‌های مختلف برآمده‌اند.

آقاپور علیشاهی ادامه‌داد: اقتصاد امروز بدون ابزارها و روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک اساسا قابل تصور نیست و خوشبختانه با وجود محدودیت‌های فراوانی که در قالب تحریم‌ها طی سال‌های متمادی علیه کشورمان اعمال شده، بانک‌ مرکزی و شرکت‌های مرتبط با  این بانک توانسته‌اند، گام‌های بلندی در راستای همگام‌سازی زیرساخت‌ها و زیست‌ بوم بانکداری و پرداخت‌ الکترونیک در ایران بردارند.

وی افزود: یکی از مصادیق این موفقیت‌ها، شبکه پرداخت الکترونیک کم‌نظیری است که طی سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده است و تصدیق می‌کنم که در منطقه بی‌نظیر و در مقیاس جهانی نیز کم‌نظیر است.

این عضو هیات‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استفاده گسترده مردم از ابزارهای پرداخت الکترونیک گفت: رواج استفاده از این ابزارها بدون شک نشانه اعتماد جامعه به سلامت، امنیت و سهولت کاربری آن‌ها است و این سه‌گانه ارزشمند قطعا بدون راهبری بانک‌مرکزی، برنامه‌ریزی و پیگیری شاپرک و سرمایه‌گذاری شبکه بانکی حاصل نمی‌شد.

آقاپور علیشاهی با اشاره به برخی تخلفات و سوءاستفاده‌ها در حوزه پرداخت الکترونیک گفت: تخلف، تقلب و سوءاستفاده از پدیده‌های جدانشدنی در همه حوزه‌های مالی است اما آنچه مهم است شناسایی، مقابله و پیشگیری حداکثری این موارد است که بنا بر گزارش‌های موجود خوشبختانه بانک‌مرکزی و شاپرک توانسته‌اند با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط، گام‌های بلندی در راستای افزایش سلامت شبکه پرداخت الکترونیک بردارند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون‌های مرتبط آمادگی دارند با هماهنگی بانک‌مرکزی و شاپرک، بسترهای قانونی لازم را برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت و گسترش شبکه پرداخت الکترونیک در کشور فراهم آورند.

بنا بر این گزارش، محسن قادری مدیرعامل شاپرک در جریان این بازدید گزارش کاملی از اقدامات، دستاوردها و برنامه‌های این شرکت ارائه کرد و حضور نمایندگان مجلس را مایه دلگرمی و انگیزه بیشتر مجموعه شاپرک دانست.

وی با اشاره به ترکیب سنی جوان کارشناسان در شاپرک گفت: دستاوردهای ما در حوزه پرداخت الکترونیک، محصول هم‌افزایی انگیزه و دانش نخبگان جوان و تجربه و راهبری مدیران باتجربه کشور در بانک‌مرکزی و شاپرک است.

مدیرعامل شاپرک افزود: همراهی و کمک سایر نهادها خصوصا مجلس شورای اسلامی می‌تواند به ما در برداشتن گام‌های بزرگ دیگری یاری رساند تا بتوانیم در این حوزه از پیچ سخت شرایط فعلی عبور کنیم.

 

منبع: شاپرک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  +    =  93