بانکداری باز شاهد ایجاد کسب و کارهای بانکی خواهد بود

شرکت مشاوره Accenture ایرلندی مطالعاتی انجام داده است که نشان می دهد بانکداری باز در استرالیا موجب گسترش داده های مشترک بین بانک ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این پژوهش که بر روی 2000 مشتری استرالیایی انجام گرفت نشان داده شد؛ بانک های استرالیایی نسبت به سایر مؤسسات سطح بالاتری از اعتماد را به خود جلب کرده اند. در نتایج این پژوهش آمده است که بانکداری باز نمایشی از به اشتراک گذاشتن داده ها میان بانک ها خواهد بود و این داده ها بین بانک ها و شرکت های شخص ثالث به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در این پژوهش نشان داده شد که 83 درصد از مشتریان شرکت کننده در نظرسنجی درباره بانکداری باز و قوانین مربوط به آن آگاهی ندارند. هم چنین آن ها برای پذیرش مفهوم جدید بانکداری باز آمادگی ندارند. نگرانی اصلی 64 درصد از مشتریان مربوط به امنیت و حفظ حریم شخصی اطلاعات آن ها است. 56 درصد از افراد به شرکت های تکنولوژی اعتماد ندارند و 53 درصد از افراد نیز مزایای بانکداری باز را متوجه نمی شوند.

 

درباره بررسی سطح اعتماد مشتریان به مشتریان و بانک ها، 57 درصد اعلام کردند که به بانک های خود اعتماد ندارند و این در حالی است که به شرکت های شخص ثالث درباره در دسترس قرار گرفتن داده های مالی آن ها بسیار کمتر اعتماد دارند: شرکت های بزرگ تکنولوژی (29 درصد)، سایر بانک ها (8 درصد) و خرده فروشی ها (3 درصد). حتی (66 درصد) پیش بینی می شود معاملات بهتر بین بانک ها و این شرکت ها نیز باعث رفع نگرانی مشتریان درباره به اشتراک گذاشتن داده ها نمی شود.

 

پژوهشگران اَسِنچِر اعلام کرده اند که از آنجایی که استرالیایی ها مزایای بانکداری باز را متوجه نمی شوند و آماده مقابله کردن با به اشتراک گذاشتن داده های مالی خود هستند. بعید است که در سال آینده سرویس های مبتنی بر بانکداری باز مخصوصا در خارج از بخش بانکی به سرعت گسترش یابند.

 

منبع: پِیپِرز و بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  9