گشودن قفل رایانه با گوشی اندرویدی ممکن شد

باز کردن قفل رایانه‌های شخصی از گوشی اندرویدی با نصب دو برنامه بر روی گوشی و رایانه ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  امروزه بسیاری از رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها به امکانات امنیتی بیومتریک مجهز شده‌اند و رایانه‌های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ از قابلیت شناسایی چهره هلو فیس برخوردارند. علاوه‌بر این بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید هم به اسکنر اثرانگشت مجهز هستند و بنابراین استفاده از این اسکنرها برای بازکردن قفل رایانه‌های شخصی ویندوزی می‌تواند ایده‌ای بسیار جذاب باشد.

این ایده با استفاده از برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ثالث ممکن شده‌است تا کاربران رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز و گوشی‌های اندرویدی بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

این خدمات تا پیش از این، فقط برای کاربران برخی گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ و با استفاده از نرم‌افزار Samsung Flow در دسترس بوده‌است، اما برنامه جدید Remote Fingerprint Unlock دسترسی به این خدمات را برای کاربران گوشی‌های هوشمند بیشتری ممکن می‌کند.

از این پس کاربران تمامی گوشی‌های هوشمند مجهز به اسکنر اثرانگشت که تلفن همراه آنها مجهز به سیستم‌عامل اندروید Android 6.0 Marshmallow به بالاست می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. در مورد کاربران سیستم‌عامل ویندوز نیز خدمات یادشده دیگر محدود به ویندوز ۱۰ نبوده و از ویندوز ویستا به بعد را در بر می‌گیرد.

نسخه پایه‌ای این برنامه رایگان است و کاربران با پرداخت ۱.۹۹ دلار می‌توانند از خدمات بیشتری مانند راه‌اندازی شبکه‌های LAN، پشتیبانی از بازگشایی قفل چند رایانه، پشتیبانی از چند کاربر برای هر رایانه و حذف تبلیغات بهره بگیرند.

این برنامه که از فروشگاه گوگل‌پلی هم در دسترس است، بدون نیاز به هیچ برنامه اضافی عمل می‌کند و برای فعال شدن باید یک ماژول ویژه به نام Fingerprint Credential Provider هم بر روی ویندوز نصب شود.

 

منبع: افتانا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2