بنگاه های کوچک و متوسط، نقش حیاتی در اقتصاد کشور دارند

مدیرعامل بانک دی در دیدار با استاندار قزوین:

محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در دیدار با عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین به نقش حياتي بنگاه هاي كوچك و متوسط در اقتصاد كشور تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمدرضا قربانی ، مدیرعامل بانک دی در دیداری صمیمی با عبدالمحمد زاهدی ، استاندار قزوین درباره توسعه زمینه های همکاری در راستای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط استان قزوین با یکدیگر گفت و گو کردند.

مدیرعامل بانک دی در این دیدار با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید داخلی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط، به دلیل داشتن ویژگی هایی بارزی همچون نیاز به سرمایه اولیه محدود، داشتن انگیزه بالا ،ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری زیاد در مقابل تغییرات بازار و محیط ، موتور محرکه رشد، نوآوری و توسعه کشور هستند.

وی با اشاره به رویکرد اعتباری بانک دی در سال جاری گفت: بانک دی با هدف حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی و در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد ملی با طراحی بسته‌های اعتباری متنوع بر مبنای تأمین مالی متقاضیان تسهیلات با مبالغ خرد و متوسط در بخش های تولیدی، بازرگانی و خدماتی، مبادرت به تامین نیاز متقاضیان تسهیلات کرده است>.

 قربانی با اشاره به اقدامات بانک دی در راستای تحقق شعار سال گفت : تا کنون عملکرد بانک دی به گونه ای بوده است که صنایع مولد در اولویت ساختار اعتباری لحاظ شوند تا از این طریق بیشترین نتیجه در رشد تولید و اشتغال به صورت پایدار و غیر تورمی حاصل شود.

مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: امروزه بنگاه های کوچک و متوسط در راستای تحقق تولید و اشتغال هرکشور نقش مهمی را ایفا می کنند؛ بنابراین حمایت از آن ها می تواند موجب کاهش فقر و بیکاری و توسعه کشور شود.

قربانی در پایان سخنانش گفت: اعطای تسهیلات به بافت فرسوده و بخش ساختمان دارای بازدهی مناسب، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه های دانش بنیان دارای پروانه بهره‌برداری، اعطای تسهیلات در راستای حمایت از بخش های تولیدی و انعقاد تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی در این خصوص، اعطای تسهیلات به خانواده های معظم شهداء و ایثارگران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعطای تسهیلات در جهت رفع حوائج ضروری سپرده گذاران و مشتریان وفادار و نیز ارائه اعتبار در قالب دی کارت کالای ایرانی از جمله اقدامات بانک دی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است.

  عبدالمحمد زاهدی ، استاندار قزوین نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب بانک دی در راستاي حمايت از توليد داخلي گفت: برای برون رفت از رکود اقتصادی، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و تولیدکنندگان داخلی در کشور امری ضروری است که در شرایط کنونی ، نظام بانكي نقش مهمي در توسعه اين كسب و كارها بر عهده دارد.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تامین منابع مورد نیاز بنگاه های کوچک در روند افزایش اشتغال در کشور افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی و تامین منابع مورد نیاز بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از شیوه های موثر برای برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی است.

زاهدی با بیان این که تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است تصریح کرد: امروزه پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی واجد شرایط، مشکل تامین سرمایه در گردش را که یکی از مشکلات تولیدی و صنعتی محسوب می شود کاهش داده و تداوم این امر موجب رونق واحدهای تولیدی خواهد شد.

استاندار قزوین ، همچنين با بیان اینکه بانک دی همواره حامی تولیدکنندگان داخلی بوده است ابراز امیدواری کرد با حمایت و نقش آفرینی بانک دی، صنایع استان قزوین بیش از پیش رونق یابد.

گفتنی است بانک دی در شش ماهه نخست سال جاری تسهیلاتی را به بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنایع پتروشیمی، تولید و پخش دارو، تولید فولاد و تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی در قالب اعتبار اسنادی و ضمانت نامه ارائه داده است.

 

منبع: بانک دی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  5