امکان استفاده از گوگل اسیستنت در برنامه‌ گوگل مپ فراهم شد

به‌زودی امکان استفاده از گوگل‌ اسیستنت در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS‌ در اختیار کاربران برنامه‌ی محبوب گوگل‌مپ قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، گوگل در کنفرانس  توسعه‌دهندگان گوگل (I/O ۲۰۱۸)  وعده داده بود که امکان استفاده از گوگل اسیستنت را در اختیار کاربران گوگل‌مپ قرار خواهد داد.

قرار بود تابستان امسال، کاربران گوگل‌‌مپ بتوانند از دستیار هوشمند گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه‌ی کاربردی گوگل‌مپ استفاده کنند ولی این اتفاق نیفتاد.

براساس آخرین اخبار، گوگل با تاخیری چندماهه، توانست این امکان را برای کاربران فراهم آورد و به‌زودی کاربران هر دو سیستم‌عامل اندرورید و iOS می‌توانند با دریافت به‌روز‌رسانی گوگل، از گوگل اسیستنت در اپلیکیشن محبوب گوگل‌مپ بهره ببرند. در حالی‌که گوگل این قابلیت را در هر دو پلتفرم در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل اندروید بیشتر مورد توجه گوگل قرار دارد. البته باتوجه‌به اینکه گوگل در پلتفرم اندروید کنترل بیشتری روی کاربران دارد، منطقی است که توجه بیشتری نیز به کاربران سیستم‌عامل اندروید نشان دهد.

دستیار هوشمند گوگل در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS‌ به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند بر ناوبری کنترل داشته باشند، پیام‌ها را ازطریق سیستم نوشتاری خودکار کیبورد دستگاه پاسخ بدهند و کنترل پخش موسیقی را نیز دراختیار داشته باشند. اما کاربران اندرویدی می‌توانند با یک ضربه‌ی ساده روی نمایشگر پیام‌های خود را ازطریق واتساپ، فیسبوک مسنجر، Hangouts، وایبر، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

امکان استفاده از گوگل‌ اسیستنت در سیستم‌عامل iOS مدتی است در اختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفته است. البته کاربران دستگاه‌های اپل برای استفاده از دستیار هوشمند گوگل باید اپلیکیشن را دانلود کنند. برخی کاربران زحمت دانلود کردن اپلیکیشن را به خود نمی‌دهند و به‌همین دلیل ممکن است همه‌ی کاربران iOS از گوگل اسیستنت روی دستگاه خود استفاده نکنند. ممکن است با اضافه شدن گوگل اسیستنت به گوگل‌مپ، میلیون‌ها کاربر سیستم‌عامل iOS تصمیم خود را عوض کنند و اقدام به نصب اپلیکیشن گوگل اسیستنت نمایند. گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل اعلام کرده بود که گوگل اسیستنت هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. باید ببینیم با امکان جدید آیا بر تعداد کاربران گوگل اسیستنت اضافه خواهد شد یا خیر؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1