افزایش ۲۰۰ درصدی کلاهبرداری‌‌های ارزهای دیجیتال در استرالیا

بر اساس گزارش‌های ثبت‌شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا، این کشور در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری در میزان کلاه‌برداری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتالی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سازمان رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا (ACCC)، در گزارش سالانه خود با عنوان «کلاه‌برداری‌های هدفمند» در روز دوشنبه اعلام کرد که ۶۷۴ پرونده از کلاه‌برداری‌های انجام‌شده در سال ۲۰۱۸، با سرمایه های از دست رفته‌ای به ارزش کلی ۴٫۳ میلیون دلار، مربوط به ارزهای دیجیتال بوده و این قربانیان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت به کلاهبرداران استفاده کرده‌اند.

این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۷ که میزان کلاهبرداری‌های این حوزه حدود ۲.۲ میلیون دلار بوده، حدود ۱۹۰ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش کلاه‌برداران اینترنتی معمولاً ابتدا مشتریان را از طریق پلتفرم‌های تقلبی فریب داده و آن‌ها را به خرید انواع ارزهای دیجیتال ترغیب می‌کنند، اما وقتی مشتریان اقدام به نقد کردن سپرده‌های خود می‌کنند «آن‌ها یا شروع به بهانه آوردن می‌کنند یا این‌که پس از مدتی دیگر تماس با آن‌ها امکان‌پذیر نیست».

در بعضی از کلاه‌برداری‌ها هم از قربانیان خواسته شده بود که برای سرمایه‌گذاری و خریدوفروش کالاهای اساسی، سهام فارکس و دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. طبق گفته ACCC در سال ۲۰۱۸ قربانیان این نوع کلاه‌برداری‌های سرمایه‌گذاری ۱٫۸ میلیون دلار سرمایه از دست داده‌اند.

در بعضی موارد حتی دیده شده است که کلاه‌برداران از قربانیان خواسته‌اند تا با مراجعه به خودپردازهای بیت کوین، ارز فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و سپس آن را برایشان ارسال کنند.

همچنین طبق اعلام این کمیسیون نیمی از قربانیان ۶۷۴ پرونده کلاه‌برداری ارزهای دیجیتال را افرادی بین سنین ۲۴ و ۳۴ سال تشکیل می‌دهند.

دلیا ریکارد، رئیس کمیسیون، ACCC در اعلان نظری جداگانه گفت:

    کل سرمایه‌های ازدست‌رفته (شامل فیات و ارز دیجیتال) گزارش‌شده به برنامه نگهبان شیادی (کلاه‌برداری) کمیسیون ACCC و دیگر نهادهای دولتی بیش از ۳۴۵ میلیون دلار بوده که ۱۰۵ میلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۱۷ است.

 

ریکارد همچنین افزود:

    و این رکورد تنها نوکی از یک کوه یخ بزرگ را به ما نشان می‌دهد زیرا ما می‌دانیم که بسیاری از قربانیان این کلاه‌برداری‌ها آن‌ها را به نهادهای رسمی گزارش نمی‌دهند.

منبع:  coindesk

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  37