کارنامه درخشان بانک رفاه کارگران در چابک سازی و مولد سازی دارایی ها

رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از بانک‌ رفاه کارگران به دلیل واگذاری املاک مازاد و عزم جدی برای چابک و مولدسازی دارایی‌ها تمجید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،

رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از بانک‌ رفاه کارگران به دلیل واگذاری املاک مازاد و عزم جدی برای چابک و مولدسازی دارایی‌ها تمجید کرد .

لاریجانی گفت: گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی نشان می دهد که در واگذاری بنگاه هایی که مربوط به بانک ها است، بانک رفاه کارگران از جمله بانک هایی بوده که بهتر از مابقی بانک ها عمل کرده است.

این گزارش می افزاید : این واگذاری ها در راستای عمل به ماده 16 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین عمل به سیاست های کلان دولت و خروج از بنگاه داری بانک ها صورت گرفته است.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، فروش اموال مازاد بانک‌ها از نکاتی بود که رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل مثبت بودن عملکرد تعدادی از بانک ها ، به آن واکنش نشان داده و از آن ها قدردانی کرد.

یکی از بانک‌هایی که رییس مجلس از آن به دلیل رشد بالای فروش اموال مازاد و چند برابری شدن واگذاری سهام ، تمجید کرد بانک رفاه کارگران بود چرا که این بانک در 3 سال اخیر ، رشدی 10 برابری را در فروش اموال مازاد و همچنین رشد چهار برابری را در فروش سهام تجربه کرد.

آمار فروش اموال مازاد

بررسی آمار فروش املاک مازاد بانک رفاه  از سال 95 تا  97 نشان می دهد که عملکرد سال 97 بانک رفاه در فروش املاک مازاد نسبت به سال 95 به میزان 528  درصد از نظر تعداد و بیش از دو هزار میلیارد ریال از نظر مبلغ فروش رشد کرده است.

بر همین اساس  بانک رفاه در سه سال اخیر، در فروش املاک مازاد از نظر تعداد 5 برابر و از نظر مبلغ 10 برابر رشد داشته است.

واگذاری سهام

بر اساس این گزارش، واگذاری سهام بانک رفاه کارگران ، در سال 95 ، به عدد 289  میلیون سهم به ارزش یک هزار و 136 میلیارد ریال رسید.

این در حالی است که در سال 96 جهش یافت و نسبت به سال 95 بیش از 478 درصد رشد داشته و از 289 میلیون سهم به یک میلیارد و 675 میلیون سهم  به ارزش پنج هزار و 678 میلیارد ریال رسید.

 این روند افزایشی  در سال 97 نیز تکرار شد و  سهام واگذاری به آستانه دو میلیارد سهم به ارزش 6 هزار و 228 میلیارد ریال  رسیده و  نسبت به سال 96 از نظر تعداد سهام رشد 15 درصدی را تجربه کرد.

تعداد سهام واگذار شده در سال 97 نسبت به سال 95 با رشد 6 برابری و از نظر مبلغ 4 برابری را تجربه کرده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  4