پیش نویس قانون بانک مرکزی مصر (CBE) نیاز به مجوز فعالیت های مرتبط با رمزنگاری دارد

یک قانون جدید بانکی برای بانک مرکزی مصر (CBE) پیش‌نویس شده است ، که طبق آن اقدام برای صدورمجوز قبل از ایجاد، تبلیغات و یا پروژه های اجرایی یا معاملات تجاری الزامی است. این خبر توسط روزنامه Egypt Independent در روز ۲۸ ماه می گزارش شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با استناد به اظهارات یک منبع رسمی به آژانس خبری MENA مصر،عنوان کرد که اگر پیش نویس لایحه تصویب شود این لایحه به هیئت مدیران بانک مرکزی (CBE) این قدرت را می دهد تا برای تعیین و صدورقوانین برای تجارت ارزهای دیجیتال اقدام کند.

براساس گزارش این منبع رسمی، یش نویس این قانون قصد دارد تا با پیشرفت فن آوری و استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش های بانکی و خدمات مالی هماهنگ شود.

در نهایت قوانین و مقررات نظارتی توسط هیئت مدیران بانک مرکزی مصر (CBE) صادر می شود، قوانین جدید بر این اساس وضعیت قانونی را برای تأیید اعتبار الکترونیکی تراکنش های بانکی، دستور العمل های پرداخت الکترونیکی و سفارش های انتقال الکترونیکی را تعیین می کند.

بعلاوه، این قانون اساسی قانونی برای واریز و پرداخت الکترونیکی، صدور و انتقال چک های الکترونیکی، و همچنین سفارش های تخفیف الکترونیکی و یادداشت های مستقل فراهم می کند.

یک منبع رسمی اضافه کرد:

هیات‌مدیره بانک مرکزی مصر معیارهای فنی را تعیین خواهد کرد که اعتبار قانونی به مکانیسم‌های دیجیتالی برابر با مقاله های سنتی اعطا کند.

 

همانطور که در اوایل این ماه گزارش شد، بانک ملی مصر اخیرا در یک آزمایش بین المللی بین بانکی از سیستم نامه های اعتباری با استفاده از پلت فرم کنسرسیوم  بلاک چین R3 شرکت کرده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۸، گزارش شد که CBE مطالعات امکان‌سنجی برای صدور یک نسخه دیجیتالی از پوند مصر را آغاز میکند تا به کاهش هزینه‌های صدور و مبادلات سکه‌های فیزیکی و اسکناس کمک کند.

با این وجود، این کشور از نظر تاریخی موضع مخالفی با بحران های غیرمتمرکز در ضمینه ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین (BTC) در پیش گرفته است و بانک مرکزی مصر (CBE) با شدت گرفتن تنش های لفظی مخالفت خود را قبل از آغاز اولین مبادله رمزنگاری در ماه اوت سال ۲۰۱۷ با این مساله افزایش داده است.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32