نشانه‏‌هایی از احیای بازار رمزارز همزمان با سقوط قیمت نفت

با‎توجه به اصلاحی جزئی که در روز جمعه اتفاق افتاد، قیمت رمزارزها مجدداً با رشد مواجه شد. همچنین در روز پنجشنبه EOS تنها رمزارزی بود که رشدی ۲ برابری را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پرچمدار رمزارزها، بیتکوین رشدی ۳ درصدی را طی یک روز تجربه کرد و در زمان تهیه این گزارش ۸۵۷۳ دلار قیمت داشت. با بررسی نمودار هفتگی آن در میابیم که بیتکوین در ۲۶ می با ۷۹۲۴ دلار پایین‎ترین قیمتش در طول هفته و در ۳۰ می با ۸۹۹۴ دلار پیشترین مقدار را ثبت کرده است.

در همین حال بنابر اعلام شرکت آمریکایی چین آلسیس (Chainalysis) بیتکوین ۱٫۳% از تراکنش‎های اقتصادی صورت گرفته در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

دومین رمزارز اصلی بازار از منظر حجم سرمایه‎گذاری یعنی اتر نیز با رشدی ۴٫۸۶ درصدی طی ۲۴ ساعت در زمان تهیه این گزارش ۲۶۸٫۷۵ دلار معامله شد.

پائول برادی سرپرست بخش نوآوری شرکت Ernst & Young اظهار داشت که ۸۳% از اپلیکیشن‏‌های غیرمتمرکز (DApp) فعال بر شبکه اتریوم آنچنان مثمر ثمر واقع نشدند. وی همچنین اضافه میکند که ۱۴% آنها در صرافی‎های رمزارز مورد استفاده قرار میگیرند. درحالیکه اکثر آنها برای قمار و بازی استفاده میشوند، که به ترتیب ۴۴٪ و ۱۳٪ از اپلیکیشن‏‌های غیرمتمرکز را تشکیل میدهند.

 

 
احیای بازار رمزارز ادامه دارد

ریپل آلتکوینی که با ۰٫۳۸۳ دلار هفته را آغاز کرده بود با رشد ۳٫۵۸ درصدی یک روز ۰٫۴۳۸ دلار در زمان تهیه این گزارش معامله شد.

رمزارز EOS طی یک روز بیش از ۱۵٪ رشد داشته است و در زمان تنظیم این گزارش حدود ۸٫۵۸ دلار معامله شد. در ابتدای روز، EOS به رقم ۷٫۳۲ دلار رسید، که تقریباً به ۷٫۲۸ دلار نیز سقوط کرد.

باقی رمزارزهای حاضر در جمع ۲۰ رمزارز برتر همگی رشدی بین ۰٫۱۳ تا ۱۰ درصد را ثبت کردند و هیچ رمزارزی در محدوده‏‌ی کاهشی(قرمز) قرار نگرفت.

مجموع ارزش بازار رمزارزها به ۲۷۲ میلیارد دلار در زمان تنظیم این گزارش رسید که نسبت به پایین‌ترین میزان هفتگی آن یعنی ۲۴۷ میلیارد دلار افزایشی ۲۵ میلیارد دلاری داشته است.

به گزارش CNBC روز گذشته، قیمت نفت با کاهشی ۳٫۵۹ درصدی معادل ۲٫۴ دلار، به ۶۴٫۴۷ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (WTI) ایالات متحده آمریکا با ۵٫۵% افت به ۵۳٫۵۰ دلار در هر بشکه رسید.

این کاهش قیمت نفت احتمالا براساس تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‏‌جمهور آمریکا، برای افزایش تعرفه‌ها، تا زمانیکه مکزیک مردم را از عبور غیرقانونی از ایالات‌متحده منع کند رخ داده است. این طرح ۵% تعرفه برای واردات کالاهای مکزیکی در نظر میگیرد و طی یک روند افزایشی که از ۱۰ ژوئن آغاز میشود به ۲۵% تا ۱ اکتبر خواهد رسید.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  72  =