به زودی مطالبات مشتریان از بانکداری الکترونیک تغییر خواهد کرد/ امنی‌چنل تحول بزرگی را در صنعت بانکداری ایجاد می‌کند

معاون فناوری اطلاعات بانک آینده:

شریف حسینی گفت:‌ یک بحث قدیمی درباره تکنولوژی پوش (Technology Push) و تکنولوژی پول (Technology Pull) وجود دارد که به کشش و فشار تکنولوژی اشاره دارد، معتقدم در زمینه امنی‌چنل هم فشار تکنولوژی به سازمان وارد می‌شود و سازمان به سمت امنی چنل می‌رود چرا که می‌خواهد نوآوری انجام دهد و راهی جز اینکه به سمت تکنولوژی برود، ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالرضا شریفی حسینی، معاون فناوری اطلاعات بانک آینده درباره اهمیت رابطه میان بانکداری دیجیتال و امنی‌چنل، گفت: تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و همزمان خدمات حوزه بانکداری الکترونیک در کشور ما نیز در حال توسعه است، بنابراین راهی جز حرکت به سمت امنی‌چنل برای ارائه هرچه بهتر سرویس به مشتریان وجود ندارد.
 
وی افزود:  معتقدم که ما به ناچار به سراغ امنی چنل خواهیم رفت بنابراین از یک جایی باید این بحث باز شود و حوزه‌ها و جوانب مختلف آن به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.
 
شریف حسینی درباره اینکه امنی‌چنل چه تحولاتی را در زمینه کسب و کاری و تجربه مشتری به همراه خواهد داشت نیز گفت:‌ مطمئن نیستم که امنی چنل در زمینه کسب و کاری بتواند تحولی ایجاد کند چرا که فکر می‌کنم بازار بانکی ما به یک اشباع عجیب و غریب رسیده است و مردم امروز با 5 سال پیش فرق می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: 5 سال پیش وقتی یک مشتری به شعبه مراجعه می‌کرد می‌گفت چه خدماتی به من ارائه می‌کنید؟ اما امروز مشتری به بانک می‌رود و می‌گوید چند درصد به من سود می‌دهید! موضوعی که به نظر من یک بحران محسوب می‌شود و برای صنعت بانکداری ایران ناخوشایند است، ما به هرحال این بحران را 6 ماه دیگر یا  1 سال دیگر پشت سر خواهیم گذاشت و به یک تعادلی خواهیم رسید.
 
شریف حسینی گفت:‌ چنین شرایطی را چندسال پیش که یک جهش بزرگ در تورم و نرخ برابری دلار و ریال داشتیم نیز تجربه کردیم اما ظرف یک دوره چند ساله به یک شرایط پایدار رسیدیم و نیازها و درخواست‌های مشتریان از نظام بانکداری به روال طبیعی و عادی خود بازگشت و حقیقی شد. معتقدم نرخ سود یک موضوع واقعی نیست و مسکنی است که مردم به دنبال آن هستند.
 
وی با اشاره به اینکه پس از پایدار شدن شرایط اقتصادی، به جایی می‌رسیم که مشتری خواستار دریافت سرویس مناسب از بانک است، گفت: در حال حاضر بانک‌ها در سطوحی سرویس ارائه می‌دهند که به نظر بسیاری از مشتریان مطلوب است، زمانی که شما خدمات الکترونیک بانک‌های مختلف را بررسی می‌کنید می‌بینید که همه در یک سطح قرار دارند و معادل همدیگر سرویس می‌دهند، به عبارت دیگر، مشتری سطحی از استاندارد را درخواست کرده و بانک‌ها نیز دقیقا همان را ارائه می‌کنند.
 
معاون فناوری اطلاعات بانک آینده تاکید کرد: اما به زودی مطالبات مشتریان از بانکداری الکترونیک تغییر خواهد کرد و معتقدم امنی‌چنل می‌تواند تحول بزرگی را در صنعت بانکداری ایجاد کند.
 
وی افزود: وقتی مشتری ببینید که می‌تواند از کانال کال سنتر، کانال ویدیئو، از روی اپ موبایلی و روی وب سرویس بگیرد و ببینید تجربه جدیدی را دریافت می‌کند، شاهد تغییر تجربه مشتری هستیم و پس از آن می‌توانیم منتظر درخواست‌های جدید از سوی مشتریان باشیم.
 
وی تاکید کرد:‌ معتقدم زمانی که بانک‌ها کار بر روی امنی چنل را آغاز کنند درخواست‌های جدید مشتریان نیز یکی پس از دیگری به آنها می‌رسد.
 
شریف حسینی گفت:‌ یک بحث قدیمی درباره تکنولوژی پوش (Technology Push) و تکنولوژی پول (Technology Pull) وجود دارد که به کشش و فشار تکنولوژی اشاره دارد، معتقدم در زمینه امنی‌چنل هم فشار تکنولوژی به سازمان وارد می‌شود و سازمان به سمت امنی چنل می‌رود چرا که می‌خواهد نوآوری انجام دهد و راهی جز اینکه به سمت تکنولوژی برود، ندارد.
 
وی با بیان اینکه مهم این است که به فشاری که از سوی تکنولوژی وارد می‌شود، تن دهیم، تاکید کرد: کشش تکنولوژی اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود بقیه بانک‌هایی که به سراغ استفاده از این بستر نرفتند نیز به سراغ بسترسازی، اجرا و بهره مندی از این فناوری بروند.
 
میزگرد رابطه بانکداری دیجیتال با Omni-channel، 28 خرداد ماه سال جاری، از ساعت 16 تا 18 در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این رویداد، به اینجا مراجعه کنند.

 

منبع: فابانیوز

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2