حذف دسترسی آمریکایی‌ها برای حذف اپلیکیشن‌ های ایرانی

آذری جهرمی:‌

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی سیستم عامل ایرانی موبایل گفت: این سیستم عامل طراحی شده کاملاً ایرانی است و هیچ چیزی کم ندارد. با راه‌اندازی این سیستم عامل محدودیتی برای کاربران به منظور نصب و فعالیت با اپلیکشین های ایرانی و خارجی ایجاد نمی‌کند فقط با این تفاوت که دسترسی شرکت‌های آمریکایی برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از روی گوشی‌های موبایل حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدجواد آذری‌جهرمی صبح سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح ۱۱ ایستگاه دوچرخه هوشمند در پایتخت و دوچرخه سواری همراه با شهردار تهران از میدان توحید تا بوستان لاله به خبرنگاران افزود: این سیستم عامل نه تنها چیزی کم ندارد بلکه یک افزونه دارد و با استقلال بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های عامل اجازه نمی‌دهد طرف ثالثی در آن دخالت و اختلال ایجاد کند.
وی توضیح داد: از سال گذشته تعدادی از نرم‌افزارهای ایرانی از روی گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت‌های آمریکایی به بهانه‌های مختلف حذف شد که این اقدام ضربه بزرگی به کسب‌و کارهای ایرانی وارد کرد.

آذری جهرمی اظهارداشت: این اقدام از شرکت اپل شروع شد و به گوگل نیز تسری پیدا کرد و موجب شد کسب و کار جوانان در فضای مجازی دچار مشکل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نباید دست روی دست گذاشت تا کسب و کار جوانان ایرانی آسیب ببیند خاطرنشان کرد: یک فرد یا گروهی در خارج از کشور به بهانه‌های مختلف نسبت به حذف این اپلیکیشن‌ها از گوشی‌های تلفن همراه اقدام کردند و آنها از فهرست مشتریان حذف شد.

وی تاکید کرد: در این مدت از ظرفیت جوانان ایرانی استفاده شد و سیستم عامل ایرانی موبایل را راه اندازی کردیم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی نباید در این زمینه بی‌تفاوت بود و به همین منظور ۱۰ تا ۱۲ سرویس پایه که مورد استفاده است و توسط آمریکا تحریم شد مانند اپلیکیشن ابر و نقشه که بارها مورد تحریم وارد شد را به صورت نمونه ایرانی راه‌اندازی کردیم.

حذف دسترسی آمریکایی‌ها برای حذف اپلیکیشن‌ های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم عامل محدودیتی برای کاربران به منظور نصب و فعالیت با اپلیکشین های ایرانی و خارجی ایجاد نمی‌کند فقط با این تفاوت که دسترسی شرکت‌های آمریکایی برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از روی گوشی‌های موبایل حذف شد.

به گزارش ایرنا در برنامه صبح امروز شهردار تهران همراه با آذری جهرمی بعد از افتتاح ۱۰ ایستگاه با ۳۰۰ دوچرخه هوشمند اشتراکی در محدوده ستارخان منطقه ۲ پایتخت، به سمت پارک لاله دوچرخه سواری کردند.

شهردار تهران چندی پیش وزیر ارتباطات را برای پیوستن به پویش دوچرخه سواری دعوت کرده بود؛ پیروز حناچی از زمان آغاز فعالیت به عنوان شهردار تهران در سال گذشته به پویش سه شنبه‌های بدون خودرو پیوسته است.

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9